הפעוטה נפטרה: תביעת מיליונים נגד כללית

על פי כתב תביעה שהוגש לבית המשפט, פעוטה כבת שנה וחודשיים נפטרה לאחר שרופאת המשפחה של כללית איחרה לבצע את הבדיקות הנדרשות כדי לזהות את הדלקת (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

תביעת מיליונים כנגד קופת החולים כללית בעקבות מותה הטרגי של פעוטה בעקבות אבחון שגוי לכאורה, כך על פי הדיווח ב-ynet.

על פי כתב התביעה, שהוגש לאחרונה לבית משפט השלום בתל אביב הפעוטה, כבת שנה וחודשיים, החלה לסבול מאי שקט, חום ופרכוסים, והוריה, תושבי אצבע הגליל, הגיעו איתה אל רופאת המשפחה בקופת חולים כללית.

לדברי ההורים, הרופאה טענה כי מדובר ככל הנראה במחלת חום וויראלית שתחלוף מאליה ואין צורך בטיפול מיוחד. אך המחלה לא חלפה ואף החריפה, וההורים שבו והביאו את בתם הסובלת אל המרפאה, יום אחר יום במשך כארבעה ימים ברציפות כשבכל פעם הם נשלחים כלעומת שבאו.

על פי התביעה, למרות שהפעוטה גילתה אפאטיות, ולמרות מדדים שהצביעו על תהליך זיהומי בגופה, התעלמה הרופאה מממצאים אלה ולא הנחתה את ההורים לעקוב אחר מצבה ההכרתי של בתם. לדברי ההורים, בשלב מסוים ציידה הרופאה את ההורים בהפניה למיון – אך הנחתה אותם לגשת למיון רק במידה שחוסר היכולת של הפעוטה לשתות יימשך.

על פי כתב התביעה, רק ביום הרביעי בו שבו ההורים למרפאה, ערכה הרופאה את הבדיקה הגופנית הנדרשת, במסגרתה נמצא קישיון עורף – אחד הסימנים לדלקת קרום המוח – והפעוטה הופנתה לבית החולים 'זיו' בצפת על מנת לקבלת טיפול. אלא שבשלב זה היא כבר סבלה מאלח דם ובצקות במוח. מצבה של הפעוטה הלך והידרדר, ולמרות הטיפול המתאים שניתן לה, למרבה הצער היא נפטרה.

אל התביעה צורפה חוות דעת רפואית של פרופ' זאב הנדזל, מומחה לרפואת ילדים, אשר הביע תמיהה מדוע רופאת המשפחה לא ערכה כל בדיקה פיזית או נוירולוגית בסיסית לפעוטה. "רק לאחר שלילת החשד לדלקת קרום המוח, יש מקום לאבחנה של פרכוסי חום – אסור שפרכוסי חום יופיעו כאבחנה ראשונה ובלעדית", קובע פרופ' הנדזל בחוות דעתו.

לדבריו, כאשר מגיעה פעוטה עם פרכוסים, יש לבחון האם יש רקע משפחתי לאפילפסיה, לבדוק את תיק החיסונים של הפעוטה. בנוסף, יש לערוך בדיקה פיזית ולשלול הימצאות סימנים לדלקת קרום המוח. סימן אחד מובהק הוא קישיון עורף, אותו ניתן לבחון בבדיקה פשוטה שאינה כרוכה בעלות מיוחדת.

פרופ' הנדזל מוסיף וכותב: "יש להניח בסבירות גבוהה, כי לו הייתה מבוצעת בדיקה נוירולוגית, היה נמצא קישיון עורף – אשר היה בוודאות מביא את דלקת קרום המוח לקדמת האבחנות המבדלות, ולהפניית המטופלת לבית החולים לניקור מותני, שהיה מביא לאבחון המחלה".

בימים אלה הגישו ההורים באמצעות עורכי הדין דוד פייל ודניאל פרקש, תביעת מיליונים נגד קופת חולים כללית, ובה נטען כי מותה המצער של הפעוטה נגרם כתוצאה מהטיפול המרושל לכאורה של רופאת המשפחה, שלא עמד בסטנדרטים הרפואיים המקובלים והנדרשים במקרה כזה.

"לו הייתה מופנית הפעוטה מוקדם יותר לבית החולים, לפני התבססות אלחי הדם וההחמרה בהכרה, והיו מתחילים בטיפול בעיתוי מוקדם יותר, בסבירות גבוהה היו מצליחים למגר את החיידק ואולי מצילים את חייה", כתבו עורכי הדין בכתב התביעה.

מכללית שירותי בריאות נמסר בתגובה ל-ynet: "ראשית אנו משתתפים בצער המשפחה. לגופו של עניין, כתב התביעה התקבל רק לאחרונה ונדרשת שהות ללמוד את עובדות המקרה. בכל מקרה, מחמת הסודיות הרפואית וצנעת הפרט תגובתנו המפורטת תימסר למשפחה ולבית המשפט בלבד במסגרת ההליך המשפטי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר