מאבק בתי הכנסת

ברמות לא מוותרים: 'עם עוד קצת לחץ - העירייה תיכנע לנו'

מאות מתושבי רמות, שלא מקבלים את ההסדר עליו הצהירה עיריית ירושלים - שפינתה אותם לפני ראש השנה מהקראוונים שהציבו עבור בתי כנסת - הקימו אוהל מחאה, ולא מתכוונים לוותר (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הקמת מאהל המחאה, היום (באדיבות המצלם)

המאבק על מתחם בית הכנסת בשכונת הקאנטרי החדשה ברחוב טרומן ברמות א' לא הסתיים, וכעת התושבים במקום מחדדים את דרישותיהם.

ל"כיכר השבת" נודע, כי מתפללי בית הכנסת "מטה משה" הספרדי לא מרוצים מההסדר עם העירייה עליו הוחלט בבית המשפט בערב ראש השנה, לפיו הקראוונים שהציבו ייאטמו - והם יסתפקו במאהלים זמניים עבור תפילות הימים הנוראים בלבד.

לדבריהם, על הנציגים החרדים בעירייה לאפשר להם הקצאת שטח מסודרת וקבועה, משום שבלעדיה יישארו מאות דיירים ללא בית כנסת תוך שהם נאלצים להתפלל בדירות מגורים.

המאבק והפינוי, בערב החג (באדיבות המצלם. תמונה ראשית: חיים גולדברג, כיכר השבת)

"עם עוד קצת לחץ, העירייה תיכנע תאשר את הקמת בית הכנסת", הם בטוחים. בנוסף, הם טוענים כי בניגוד לדברי העירייה כפי שפרסמו, לא הוקם עבורם אוהל בערב חג ראש השנה, וספק אם יוקם כזה.

בעקבות המשך מאבקם, הקימו הדיירים אוהל מחאה ברחוב טרומן 45 בשכונת רמות. "אם נציגי הציבור רוצים את התמיכה שלנו בבחירות - שיגיעו להביע תמיכה ולעזור", הם אומרים ל"כיכר השבת", כשהם ניצבים מתחת לשלטי המחאה שתלו על אוהל המאבק.

כזכור, לילה לפני ראש השנה נאבקו תושבי השכונה נגד הריסת בתי הכנסת הארעיים, מול שוטרים שהגיעו לפנותם, אך נחלו תבוסה בשטח - וגם בבית המשפט, שפסק כי בתי הכנסת ייאטמו עד ערב ראש השנה בשעה 12:00 בצהריים.

מדובר בשטח מריבה בפרויקט החדש, 'הקאנטרי ברמות', בשכונת רמות א' בעיר. בעיריית ירושלים אמרו ל"כיכר השבת", כי הקראוון הונח באופן לא חוקי, וללא אישור הגורמים המוסמכים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר