הנאום המפתיע של שר האוצר

כחלון: "אמרתי קדיש ואמא שלי הרגישה יותר טוב למעלה"

שר האוצר משה כחלון נשא נאום נרגש בעצרת סליחות, בו הרחיב על החשיבות באמירת הקדיש על הנפטרים - "ראיתי בעיניים שלי" - ועל הקשר המיוחד של הטריפולטאים עם האמהות שלהם (בארץ)

(באדיבות: edb1997)

במהלך עצרת סליחות בהרצליה נשא שר האוצר משה כחלון נאום מיוחד ונרגש בו הרחיב על מעלת אמירת הקדיש על נפטרים וכן על הקשר שלו לאמו ע"ה שנפטרה בשנה החולפת.

כחלון השתתף בעצרת סליחות שנערכה בראשות הגאון רבי ציון בוארון, בהשתתפות ראש עיריית הרצליה משה פדלון.

"המעלה של הקדיש, תזכרו, אני לא יפרט יותר מדי, המעלה של הקדיש תמיד תזכרו את הערב הזה שאני אומר לכם, מי שנפטר לו מישהו - שיקפיד על קדישים, שיקפיד על קדישים", אמר שר האוצר לנוכחים.

כחלון המשיך וסיפר: "אני נסעתי לפני שבועיים - ואני חושב שחשוב לומר את זה - לוושינגטון לפגישות עם שר החוץ האמריקאי, ג'ייסון גרינבלט, אנשים של טרמפ, והיו לי ארבעה ימים - אני מתנצל גם בפני האחים שלי פה - שלא הצלחתי לומר קדיש. הזמנים מתחלפים, השעות, לא הצלחתי לומר קדיש, וחזרתי לנוי יורק ושם כבר היה לי יותר נח, והצלחתי להגיד שלוש פעמים ביום, בבתי הכנסיות של ספרא, של המרוקאים, יש שם מספיק בתי כנסת.

"הארבעה ימים האלה שלא הצלחתי להגיד - היו מאוד מאוד קשים, היו ימים שהרגשתי שמשהו לא בסדר, אחרי שקראתי - אני חושב שהרב כבר יסכים איתי - האמא שלי הרגישה הרבה הרבה יותר טוב למעלה, ראיתי את זה ממש בבהירות, שפעם אחד בתנוחה שקשה לה ופעם שניה בתנוחה שנח לה, זה רק מה שהיה לפני עשרה ימים, אני ראיתי את זה בעיניים שלי ושאף אחד לא יספר סיפורים, יש מעלה אדירה לעילוי נשמת הנשמה בקדיש ולמנוחת הנפטר, קחו את זה בחשבון שלא תצטרכו לזה ולא תזדקקו לזה בעזרת השם אבל אם ח"ו אתם צריכים את זה, אז להקפיד על זה, מי שחשוב לו הנפטר - שיקפיד על זה".

שר האוצר כחלון בנאומו (באדיבות: edb1997)

כחלון המשיך וסיפר על אמו המנוחה ע"ה ואמר: "מי כמונו מחכים לימים האלה, הימים של הסליחות, של החגים, אחרי הקיץ החם באים הימים היותר נעימים, ואין פרוזדור שיכול להכניס אותנו לחגים, כמו הפרוזדור הזה שאנחנו נמצאים בו עכשיו, דרך הסליחות, דרך הניגונים, דרך הפיוטים של בית אבא ובית אמא, ובמיוחד אנחנו העדה הטריפוליטאית, שאתם יודעים כמה זה חשוב לנו. אני יכול עכשיו לעבור אחד אחד לעשות לכם פוליגרף כל אחד אומר חבל שאמא שלו לא פה, כמה זה היה חשוב לאימהות שלנו הפיוטים ועת שערי רצון.

"אני חייב לומר לכם שאמא שלי לא ידעה קרוא וכתוב, אבל היא הבינה בדיוק על מה מדובר, בעקידה היא הבינה בדיוק על מה מדובר, בכל הפיוטים היא הבינה בדיוק על מה מדובר, לא צריך לקרוא. והם מאוד מאוד חסרות לנו, אבל כנראה זה דרך העולם. אני מבחינתי זה קצת יותר קשה כי זה השנה הראשונה בלעדיה, אבל אנחנו נצטרך להמשיך לפחות להיזכר בה.

"אני רוצה להודות לידידי צורי ולכל האורחים, בכל זאת האימהות שלנו זכו לערב מהסוג הזה, שאין מה לעשות האמאות שלנו הם מיוחדות ולא בגלל שהם אמאות שלנו, הם נשים מיוחדות, צדקניות, שבאמת כל הזמן דחפו אותנו תלכו לבית הכנסת, וכל הזמן דאגו שנשאר במסגרת, והדריכו אותנו נכון, והיא לא צריכה להיות 'פרופסורית' ולא 'פדגוגית' כדי להגיד לשר האוצר מה לעשות, תאמינו לי העצות שלה יותר טובות משל הרבה אחרים שלמדו הרבה, והחכמה שלה הרבה יותר גדולה, והכנות שלה הרבה יותר גדולה, והיושרה שלה הרבה יותר גדולה, ולא היינו צריכים מאף אחד, לא עצות, לא רעיונות ולא הדרכות. היה לנו את ההורים שלנו שבאמת הניחו אותנו על המסילה ואמרו לנו תסעו, לא תתבכיינו, לא תבקשו מאף אחד".

כחלון המשיך ואמר: "אומרים: 'לטריפוליטאים יש כבוד', ברור שיש לנו כבוד, כי אנחנו מעולם לא ביקשנו, מעולם לא התבכיינו, מעולם לא אמרנו מגיע לנו, עבדנו קשה והתקדמנו, ואני מניח שכל אחד פה הגיע למה שהוא רצה, והילדים שלו עוד יותר טובים ממנו, וזה טבעי וזה דרך העולם, וטוב שכך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר