בעקבות "כיכר השבת"

היומונים במחאה נגד חילולי השבת בעיר בני ברק: "חרפה"

לאחר חשיפת "כיכר השבת" כי עבודות הרכבת הקלה בבני ברק נמשכו גם בשבת האחרונה ובמהלך ראש השנה, 'המודיע' ו'המבשר' יוצאים במחאה • "אוי לנו שכך עלתה בימינו", נכתב (חדשות בארץ)

מתחם עבודות בבני ברק. ארכיון (צילום: צביקה לרר)

בעקבות חשיפת "כיכר השבת" על חילול השבת שנעשה בעבודות הרכבת הקלה בבני ברק - גם בימי ראש השנה - ביטאוני 'אגודת ישראל' - "המודיע" ו"המבשר" מצטרפים הבוקר (חמישי) למחאה.

תחת הכותרת "למרבה החרפה ולמגינת לב: עבודות כריית הרכבת הקלה נעשו בבני ברק בשבת ובראש השנה", מדווחים היומונים כי "עבודות כריית הרכבת הקלה, נעשו למרבה החרפה ולמגינת לב, בתחום העיר בני ברק, גם בשבת קודש פרשת נצבים ובימי הדין, ראש השנה".

כפי שדווח ב"כיכר השבת" לראשונה, מדווחים היומונים כי "תושבים כואבים בראשות רבנים וראשי ישיבות נקהלו למחות כנגד רמיסת השבת והחג בעבודות". עוד הם מדווחים כי "ועדת הרבנים למען קדושת השבת התבטאה בכאב נוקב כי בני ברק ידועה כסמל של מאבק השבת ומעוז השבת ואוי לנו שכך עלתה בימינו. עיריית בני ברק הודיעה כי תחריף את המאבק לבלימת העבודות הנעשות בניגוד להסכם החתום עם העיריה".

העיתונים מציינים כי עיריית בני ברק פועלת במספר מישורים משפטיים, אחד מהם - כפי שדווח ב"כיכר השבת" - ביטול הרישיון של המפעל המספק בטון לעבודות הרכבת הקלה. "אך למרבה הצער, חילול השבת נמשך", נכתב.

"בשבת קודש האחרונה, פרשת ניצבים, התקיימו חילולי שבת בעבודות הרכבת הקלה", מדווחים הבטאונים, "מדובר בשני מוקדים: ברחוב עלי הכהן במערב ובקרית הרצוג במזרח. מדובר בעבודות כריה מתחת לאדמה, בהפעלת מנופים מעל פני הקרקע ועוד. עבודות בהיקף קטן יותר, היו גם בראש השנה. בין השאר בהפעלת מלגזות ששינעו בטון. יהודים הלכו למחות במקום, בין השאר, לאחר תפילת תשליך של ראש השנה".

ראש עיריית בני ברק, חנוך זייברט הגיב כי לא ינוח ולא ישקוט ויחריף את המאבק, כדי להביא לבלימת העבודות, הנעשות בניגוד להסכם החתום עם העיריה. הוא ציין כי גם אם האחראים טוענים שהעובדים אינם יהודים, וגם לו היה שהטענה נכונה, אין בכך אישור לעבודות בשבת קודש ולחילולה בראש כל חוצות, ועוד בעיר שהיא סמל השבת בכל העולם.

כפי שדווח ב"כיכר השבת", עבודות הרכבת הקלה בתחומי העיר בני ברק נמשכו גם בימי ראש השנה על-ידי פועלים סינים ומנהלי עבודה יהודים - מעל ומתחת לקרקע. בין המוחים במהלך השבת היו הגאון רבי יהודה אריה שוורץ, רב שכונת קרית הרצוג, שיצא עם כארבעים מתפללים בשעות אחר הצהריים של שבת, וגילה מלבד העובדים הזרים גם עובד יהודי. יחד עם הרב שוורץ, נכח במקום הרב שלמה גולדנטל, מ'דגל התורה', שהבהיר לפועלים שאסור להם לעבוד לפי החוק.

כמו כן הגיע למקום הגאון רבי יעקב סגל, ראש ישיבת 'ברכת יוסף', כדי למחות נגד חילולי השבת, וכן הגאון רבי אשר ברסלוייאר, ראש כולל הר"ן בשכונה, שערך גם הוא מחאה. פעיל השבת חיים זלץ ביקר מספר פעמים בשטח העובדות בין כביש 4 לשכונת קרית הרצוג ולטענתו ראה יהודים שעובדים במקום בשבת.

ברקע הדברים, ל"כיכר השבת" נודע כי בעירייה ישנם חילוקי דעות האם לפנות לבית המשפט נגד העבודות בשבת. היועץ משפטי של העירייה טוען כי אין כל היתר לביצוע העבודות, אך לדברי עורך דין בכיר אליו פנו מהעירייה אין סיכוי שבית המשפט יעצור את העבודות, ועל כן אין לעתור בנושא כלל.

מעיריית בני ברק נמסר אמש ל'כיכר השבת' בתגובה: "הרב חנוך זייברט, ראש העיר, פועל בדרכים שונות, בתיאום עם המחלקה המשפטית של העירייה, למניעת עבודות 'הרכבת הקלה' בשבתות ובחגים, שיש בה, לצערנו, פגיעה חמורה בקדושת השבת והחג".

"בנוסף לכך, החברה מפירה הסכם עם העירייה שלא לעבוד בשבתות ובחגים. לא כל המידע בתחום ניתן לפרסמו ברבים, וזאת כדי שלא לתת לצד שכנגד להיערך אליו. נכון, שועדת המשנה לתכנון ולבניה של העירייה, בראשותו של הרב אברהם רובינשטיין, מ"מ רה"ע אישרה את הצעתו של הרב חנוך זייברט, ראש העיר, לסגירת מפעל הבטון של חב' שפיר המספקת בטון לעבודת 'הרכבת הקלה', והנהלת חב' נת"ע-הרכבת הקלה מחפשת דרכים חלופיות לאספקת הבטון".

"מבירור אצל אנשי מקצוע עולה, כי הפועלים והמנהלים בעבודות היו סינים ולא יהודים, אך אין זה אומר שהעירייה מסכימה לעבודות של לא יהודים, וכאמור, היא מחפשת דרכים שונות למניעת העבודות בשבתות ובחגים".

מחברת נת"ע נמסר: "אנחנו לא מתייחסים לנושא. חברת נ.ת.ע. פועלת על פי החוק ועל פי כללי הבטיחות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר