לא מתרגש

דרעי: "פסק בית המשפט לא מהווה הכרה מהותית בגיור"

בזמן שהדיונים על חוק הגיור לא מתקדמים, בית המשפט הכיר בגיור פרטי לצורך חוק השבות, אך יו"ר ש"ס אריה דרעי לא מתרגש: "הפסק לצורך המרשם בלבד ואינו מהווה הכרה מהותית בגיור" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי (צילום: Aharon Krohn/Flash90)

יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי התייחס להחלטת בית המשפט המחוזי בירושלים להכיר בגיור פרטי שנעשה מחוץ למסגרת מערך הגיור הממשלתי: "הפסק אינו מחדש דבר ולא מהווה הכרה מהותית בגיור". יצוין כי במערכת הפוליטית טוענים כי עד כה לא נרשמה התקדמות במשא ומתן על חוק הגיור החדש אותו דורש השר דרעי.

כזכור, הבוקר דווח ב'ידיעות אחרונות' כי בית המשפט המחוזי בירושלים הורה לראשונה למשרד הפנים בראשות השר אריה דרעי להכיר ביהדותה של אישה שהתגיירה בבית דין פרטי בראשות ח"כ לשעבר יהודה גלעד.

דרעי לא מתרגש מהחלטת בית המשפט ואומר הבוקר: "מדובר בפסק דין שאין בו כל חדש. משנת 2002, בעקבות פסק דין נעמ"ת של בית המשפט העליון, ניתנו פסקי דין המצהירים על גיורים פרטיים, רפורמים וקונסרבטיביים, שעברו אזרחים או תושבים לצורך רישום בפרטי הדת והלאום במרשם האוכלוסין, שאינו מהווה אפילו ראיה לכאורה לנכונותו. לכן, כבר משנת 2002 נמחק פרט הלאום מתעודת הזהות".

לדבריו: "פסק הדין ניתן באוגוסט, והוא לא מחדש דבר. הוא לא מורה שום דבר למשרד הפנים או למרשם האוכלוסין, אלא רק מצהיר על הגיור לצורך המרשם בלבד ואינו מהווה הכרה מהותית בגיור".

"בכל הנוגע להכרה בגיורים לצורך שבות או לכל דבר ועניין, ניתנו המלצות ועדת משה ניסים, שרה"מ עדיין לומד אותן, ופסק הדין הזה לא מתייחס לכך כלל וכלל", הוסיף שר הפנים.

מנגד, ח"כ אלעזר שטרן, ממקימי 'גיור כהלכה', טען הבוקר: "ההחלטה החשובה והצפויה של בית המשפט המחוזי מחזקת את זהותה היהודית של מדינת ישראל ומצמצמת התבוללות. אני קורא למפלגות הקואליציה, ובראשן לבית היהודי, להעביר את הצעת חוק הגיור שהעברתי בקריאה ראשונה".

ח"כ עליזה לביא הוסיפה: "בשלה השעה לפתוח בדיון ציבורי רחב שיוביל להסדרה של הנושא באופן שיתן מענה למשבר הגיור שפקד את ישראל. זהו פרויקט לאומי וצו השעה אם רוצים להמשיך במפעל האדיר הזה של קיבוץ הגלויות. אחרת, כל זמן שהמדינה בורחת מבשורה, הפסיקה היא כורח המציאות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר