צפו בווידאו

"אוצ'י צ'ורניה" • גד אלבז בקליפ הצדעה ליהדות ברית המועצות

בתור מחווה לאלה ששמרו על הגחלת היהודית בברית המועצות, הזמר גד אלבז חוזר באוצ'י, גרסה מחודשת של השיר הרוסי Óči čjórnyje, עם קליפ מרהיב שצולם בקייב (מוזיקה)

(בימוי והפקה דניאל פינקלמן)

בתור מחווה לאלה ששמרו על הגחלת היהודית בברית המועצות, הזמר גד אלבז חוזר באוצ'י, גרסה מחודשת של השיר הרוסי המפורסם Óči čjórnyje, עם קליפ מרהיב שצולם בקייב.

אוצ'י מתאר את סיפורה של משפחה יהודית המתגוררת בברית המועצות בשנות השישים, ומראה את הקשיים שעמדו בפני אלה שחיו מאחורי מסך הברזל, אך סירבו לנטוש את דתם.

הבימוי וההפקה של אוצ'י היתה חוויה אישית עבור דניאל פינקלמן. "סבא שלי היה יהודי ציוני חם בתקופה הסובייטית ואבי היה מסורב עלייה", הסביר פינקלמן. "אמא שלי מקייב והיא למדה עברית. בשבילי, לספר את הסיפור הזה בעיר שבה אמי גדלה סוגר את המעגל".

הלחן עממי יחד עם מוסיקה חדשה על ידי אלבז והמלחינה ססיליה מרגוליס, שגם כתבה את המילים, והופעת אורח של הראפר אבי בנג'מין, בראפ מפתיע ברוסית.

השירה של אלבז מעבירה את הקשר הרגשי העמוק ששמר על היהודים הסובייטים עם שורשיהם למרות הקשיים ומזכירה לנו שוב עד כמה הדור השתנה להיות מסוגלים להתפלל בחופשיות, ללא חשש מהשלכות, חלום שהתגשם עבור כל כך הרבה שבאו לפנינו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר