פרסום ראשון

המהומות בפוניבז' יתחדשו? הצדדים מתבצרים בעמדתם

בעוד "השונאים" מוכנים להתפשר רק על חלוקה של 70:30 - לטובתם - בבית המדרש, "המחבלים" דורשים ללכת לפי דין תורה. האם העימותים יחזרו היום להיכל פוניבז'? (חרדים בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
היכל פוניבז' (צילום: בעריש פילמר)

הימים השקטים שעברו על גבעת ישיבת פוניבז', מאז סגירת ההיכל בשבוע שעבר למספר שעות, מתבררים ככאלה שלא באמת מסמלים את סיום העימות.

כזכור, ביום חמישי האחרון, פינו השוטרים את היכל הישיבה, בעקבות עימות אלים שפרץ בתחילת "סדר שני" על המקומות בהיכל, ובמשך מספר שעות נדם קול התורה בהיכל המפורסם.

אלא שמאז לא התקיים סדר שני בשל ערב החג, ימי החג וצום גדליה. ובימי החג, התפילות מתחלקות לבתי מדרש נפרדים לחלוטין בהסדר שקיים כבר למעלה מעשור מה שמונע עימותים.

יצוין כי גם באשר לזמני התפילות ישנה חלוקה של חמישים - חמישים בשנים האחרונות, ואילו העימות האחרון שפרץ וטרם הגיע להסכם מול המשטרה, הוא על זמני הסדרים.

בשל העימותים שפרצו מאז תחילת זמן אלול הנוכחי, מנסים במשטרה להגיע להסדר חלוקה בין הצדדים, אך עדיין אין שיתוף פעולה.

בשיחות עם ראשי פלג "השונאים" עולה כי מאחר ולטענתם "סדר שני" היה רובו בידיהם - הם יסכימו רק להסדר חלוקה של 70:30 לטובתם, ובשום אופן לא יסכימו על פחות מכך.

לדבריהם: "נגמרו הוויתורים והתקבלה החלטה שלא לוותר הפעם על בית המדרש", זאת בניגוד לאיך שפעלו בנוגע לזמני התפילות, בעבר.

מנגד, בפלג "המחבלים" אומרים: "נלך לפי דין תורה שמצדיק אותנו. אנו ממליצים ל'שונאים' אחרי עשרים שנה של התחמקות, לשמוע לדין תורה".

כך או כך, אם לא תהיה פריצת דרך בשעות הקרובות, הקרב על היכל הישיבה צפוי ככל הנראה להתחדש בשעות אחר הצהריים.

במשטרה מסרו ל'כיכר השבת' כי "אנו לא יכולים לצפות אירועי הפרות סדר. אך במידה ויהיו כאלה, ננקוט בצעדים חריפים ככל שיהיו על מנת להשליט את הסדר בישיבה".

עוד הוסיפו במשטרה כי "כואב שבימי הרחמים והסליחות משטרת ישראל צריכה לעסוק בסכסוכים ובמריבות בתוך ישיבה קדושה שאמורה להוות סמל ודוגמא להליכות ודרך ארץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר