סנונית ראשונה

"פרוייקט חייו" של יענקי דסקל - רחמנא!

בין כסה לעשור, בעוד עמך בית ישראל שרויים בתפילה ובתשובה, משחרר המלחין ובעל המנגן לבית ויז'ניץ יעקב יודא דסקל סנונית ראשונה מתוך אלבומו שבדרך - "רחמנא" (מוזיקה)

(צילום: יח"צ)

בין כסה לעשור, בעוד עמך בית ישראל שרויים בתפילה ובתשובה ומעתירים בסליחות של עשרת ימי תשובה, משחרר המלחין ובעל המנגן לבית ויז'ניץ יעקב יודא דסקל סנונית ראשונה מתוך אלבומו היוקרתי שבדרך - "רחמנא".

השיר "רחמנא", אותו הלחין דסקל עצמו, הינו חלק מאלבום שזכה זה מכבר בסביבתו לכינוי "פרויקט חייו", בשל ההשקעה הרבה ועמל שהושקע באלבום, עליו הוא עמל מזה למעלה ממחצית העשור.

דסקל, שמופיע על הבמות היוקרתיות ביותר בארץ ובעולם, נטל חלק בעשרות אלבומים עד היום והוא חתום על שורה של נכסי צאן ברזל בעולם המוזיקה היהודית, וביניהם "ויהי נועם", "ואילו פינו", "הכל יודוך" ועוד. אלא שלראשונה רואה אור אלבום שכל כולו לחניו של דסקל - שגם עומד מאחורי ביצוע כלל רצועות האלבום.

מי שעומד מאחורי הפקת הענק הוא לא אחר מאשר המעבד האגדי יהושע פריד, שאחראי בין היתר גם על העיבודים, המלווים את צליליהם של שורת הכליזמרים מהתזמורת המורחבת, לצד חידושים אלקטרוניים בני-ימינו.

על הליוויים הקוליים הופקד המנצח הבלתי נלאה ר' הרשל בריסק, המנצח על המקהלה, שחוברת למקהלת ילדי "שבח" המצליחה מארצות הברית, שמוסיפה ללהיט הטרי חינניות ייחודית בעיבודיו של יהושע פריד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר