"צדק" שבדי

מחבל פלסטיני שרף בית כנסת אך לא יגורש

בית המשפט השבדי קיבל את ערעורו של מחבל פלסטיני שהשליך בקבוקי תבערה לעבר בית כנסת במדינה וקבע כי לא יגורש לשטחי הרשות כי "ישראל עלולה לנקום בו" (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)

בית המשפט לערעורים בשבדיה ביטל את החלטתו הקודמת לגרש מחבל פלסטיני שהשליך בקבוק תבערה לעבר בית כנסת בעיר גטבורג. בית המשפט קיבל את טענת עורכי דינו של המחבל, לפיה גירושו לשטח הרשות הפלסטינית "מסוכן לו כי ישראל עלולה לנקום בו על מעשיו", כך על פי הדיווח ב-ynet.

האירוע היה לאחר הכרזת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על החלטת ארה"ב להכיר בירושלים כבירת מדינת ישראל, המחבל יחד עם עוד שניים מחבריו המוסלמים זרקו חפצים בוערים על בית הכנסת. הבקבוקים התלקחו אך כובו ולבית הכנסת נגרם נזק קל.

ביוני האחרון נגזרו על שניים מהנאשמים שנתיים מאסר בפועל, והשלישי נידון ל-15 חודשים. בית המשפט המחוזי בגטבורג פרסם היום כי מדובר בשני פלסטינים ובפליט סורי. אחד מהפלסטינים, בן 22, שבקשתו למקלט מדיני נדחתה עקב השתתפותו בתקיפה, היה אמור להיות מגורש לאחר שיסיים לרצות את עונשו אך כאמור גם החלטה זו בוטלה. שני האחרים, בני 19 ו -24, שלהם יש היתרי שהייה - לא יגורשו לאחר סיום מאסרם.

שגריר ישראל בשבדיה, אילן בן דב, פרסם הודעה חריפה עקב ההחלטה והאשים את בית המשפט השבדי בבורות ובמתן לגיטימציה למעשים אלימים ואנטישמיים. "החלטת בית המשפט השבדי לערעורים לבטל החלטה לגרש פושע פלסטיני שהשליך בקבוק תבערה לעבר בית כנסת קבעה שאם יגורש, הזכויות ההומניטאריות הבסיסיות שלו לא יישמרו. משמעות הדברים שבית המשפט חושש מנקמה של מדינת ישראל".

בן דב הוסיף בהודעתו, כי "ישראל היא מדינה דמוקרטית, שמבוססת על שלטון החוק. ולכן אנו מודאגים מאוד מהפסיקה המוטה והפוליטית של בית המשפט. בדברי הסיכום שלו הפגין בית המשפט בורות גסה בנוגע לעצמאות מערכת המשפט הישראלית, שצברה מוניטין בינלאומי ובוודאי היחידה מסוגה במזרח התיכון. פסק הדין גם מתרץ ולפיכך נותן לגיטימציה למעשיו של אנטישמי אלים כביקורת לגיטימית, בכך שציין שהעוינות שלו היא לא נגד יהודים בכללותם אלא בגלל גישתו הנקמנית כלפי ישראל", אמר השגריר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר