הסופה החלה

הוריקן פלורנס: חשש כבד בארצות הברית

גשמים עזים החלו לרדת אמש במדינות השונות בקו החוף וישנו חשש כבד להצפות מסוכנות. אלפים נמלטו למקלטי החירום שהוכנו לסופה. הרשויות מזהירות משאננות (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

מפלס החרדה בארה"ב עולה כשהוריקן פלורנס כבר החל להתקרב לעבר חופי המדינות השונות בקו החוף. החזאים מתריעים כי הגשמים הכבדים שהחלו לרדת אמש (חמישי) בקו החוף של צפון קרוליינה עלולים לגרום להצפות חמורות בדרום-מזרח ארצות הברית.

לפי התחזית של המרכז הלאומי להוריקנים, עין הסערה צפויה להגיע למדינה כבר היום - ומשם היא צפויה להמשיך לכיוון דרום-מערב, תוך כדי ממטרים עזים המוערכים בכ-1,000 מ"מ של גשם.

למרות שהדרגה של פלורנס ירדה בינתיים ל-2 מתוך 5, כשהחשש המקורי עמד על כך שהיא תטפס לרמה 4 לפחות, גורמים רשמיים מסרו כי אלפי בני אדם כבר הגיעו למקלטי החירום שנפתחו במיוחד לקראת הסופה. מושל צפון קרוליינה, רוי קופר, הזהיר את תושביו מפני שאננות בימים הקרובים מחשש לאסונות כבדים שייגרמו כאשר אנשים ישובו לבתיהם שאינם מוגנים דיו.

"אף אחד לא רצה שהסופה תבקר אותנו, אבל היא הגיעה בכל זאת", אמר קופר במסיבת עיתונאים. "המסר שלי אליכם - לא להוריד את הרגל מהדוושה. הישארו דרוכים. מדובר בסופה שעלולה לגבות קורבנות".

נכון לליל יום חמישי, הסופה נמצאה במרחק של כ-200 ק"מ ממזרח לווילמינגטון שבצפון קרוליינה - והרשויות כבר דיווחו על לא פחות מ-11,000 מקרים של שיבושים באספקת חשמל החל מאתמול בבוקר.

התושבים רוקנו את תחנות הדלק והמרכולים, שאטרסטוק

מדובר במיליונים שנמצאים בטווח הסערה. השירות המטאורולוגי האמריקני העריך כי כ-10 מיליון בני אדם מתגוררים באזורים שבהם הסופה צפויה לעבור. בינתיים, רק כמיליון מהם, המתגוררים בצפון ובדרום קרוליינה ובווירג'יניה, קיבלו הוראה מהרשויות להתפנות בהקדם מבתיהם.

מיליוני בני אדם צפויים לחוות בשל נזקי הסופה שיבושים באספקת החשמל, והרשויות מסרו, כי ייתכן וייקח כמה שבועות להחזיר את אספקת החשמל למיטבה במדינות ג'ורג'יה, צפון ודרום קרוליינה, וירג'יניה, מרילנד ומחוז קולומביה בהם תשתולל הסופה וככל הנראה תקרע חוטי חשמל ותפיל עמודים.

לא רק ההיערכות לסופה, אלא גם שיקום נזקיה, יהיו עוד מבחן לממשל של הנשיא דונלד טראמפ לקראת בחירות באמצע בקונגרס בעוד כחודשיים ובמידה וכוחו ייחלש בקונגרס יהיה לו קשה מאד להניע תהליכים.

טראמפ התבטא אתמול בחריפות נגד המספרים הגבוהים שנקבעו באופן סופי לפני כמה ימים של הקורבנות בהוריקן 'מריה' שהחריב את האי פורטו ריקו בשנה שעברה - וטען כי הדמוקרטים אחראים לניפוח המספרים למטרות פוליטיות.

"לא יכול להיות ש-3,000 בני אדם נהרגו בהוריקן שפגע בפורטו ריקו", כתב הנשיא בטוויטר. "כשאני עזבתי את האי לאחר הסופה היו בין 18-6 הרוגים. פתאום, אחרי הרבה מאוד זמן, התחילו לדווח על מספרים גבוהים הרבה יותר". כזכור, על פי הדו"חות מספר ההרוגים עלה בשל העובדה שאנשים נותרו חסרי בית ובריאותם הורעה באופן משמעותי.

טראמפ הבטיח, כי הרשויות ערוכות להתמודדות עם הסופה 'פלורנס' ואמר, כי הממשל יטפל בכל הנזקים בצורה האחראית הנדרשת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר