מאבקי השבת בבני ברק

זייברט איים על המשטרה: 50 אלף איש יצאו למחאות ענק

בעקבות החשש מהמשך חילולי שבת בעיר בני ברק, הטון המלחמתי מוחרף וראש העיר זייברט אף אמר למשטרה כי חילולי השבת יוציאו עשרות אלפים למחאות ענק (אקטואליה)

שאול כהנא | כיכר השבת |
חנוך זייברט (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

המאבק נגד חילולי השבת בעבודות לכריית הרכבת הקלה בעיר בני ברק - מחריף. כפי שנחשף ב"כיכר השבת", לאחר מחאת רבני השכונות במהלך השבת האחרונה ובימי ראש השנה, הוועדה למען השבת עורכת התייעצויות באשר לקיום הפגנת ענק נגד חילולי השבת.

במקביל, ראש עיריית בני ברק, חנוך זייברט, נועד אתמול (רביעי) עם ראשי המשטרה והבהיר להם, לפי הדיווח ב'המודיע' ו'המבשר', כי הכאב הציבורי בעיר בעקבות חילולי השבת עלול להביא למחאות ענק בהן ישתתפו כחמישים אלף איש ויותר.

בעקבות כך, פנתה המשטרה אל חברת נת"ע בבקשה להפסיק את העבודות בשבתות ובחגים, לפחות בחלק העליון של המתחם - הגלוי לעין הציבור, ולטענתם בחלק התחתון של הפרויקט העבודות מתבצעות רק בידי גויים.

כפי שדווח אתמול ב"כיכר השבת", הוועדה למען השבת יחד עם רבני שכונת קרית הרצוג יתייעצו עם גדולי ישראל האם לערוך הפגנת ענק בבני ברק מול מתחם העבודות. מלבד עיריית בני ברק, גם מזכיר הוועדה למען השבת, הרב יצחק גולדקנופף, מקיים משא ומתן מול חברת נ.ת.ע. להפסקת חילולי השבת, כאשר ברקע כאמור הכוונה לצאת להפגנה של עשרות אלפים מול העבודות.

"האיום בהפגנה המונית כבר הועבר לחברה ולכל הגורמים הרלוונטיים", מסר לנו גורם בוועדה למען השבת.

הבוקר, יומוני 'אגודת ישראל', "המודיע" ו"המבשר", ממשיכים במחאה נגד חילולי השבת, בכותרות הראשיות של העיתונים, תחת הכותרת: "חילול שבת בבני ברק - היה לא יהיה! בני ברק נערכת באחדות לסכל מזימת המשך חילולי השבת בעבודות כריית הרכבת הקלה".

העיתונים מדווחים בטון מלחמתי כי "בני ברק על כמאתיים אלף תושביה מקדשי שביעי, אנשים נשים וטף, נערכת באחדות, כדי לפעול בנחישות לסכל את מזימת המשך חילולי השבת בעבודות כריית הרכבת הקלה".

רבה של בני ברק, הגאון רבי משה יהודה לייב לנדא פנה אל רבני העיר, בקריאה להתריע ולמחות בדרשות שבת שובה, על הפגיעה החמורה בכבודה של שבת בתוככי העיר.

מנגד, מדווחים העיתונים כי "רבנים וראשי הציבור הבהירו, כי הרעיון הנואל להבדיל בין עבודות בחלק העליון של הפרויקט והחלק התחתון – דינו להידחות על הסף. ראשית, איש אינו יכול להסכים ולא תהיה הסכמה, לעבודות בעבי האדמה, בימי שבת קודש וחגי ישראל. גם אם אמת הדבר שהעובדים או חלקם אינם יהודים, זה אינו מתיר את העבודות. תושבי בני ברק, רבני העיר, ואבות העיר וצמרת העיריה, ימשיכו להיאבק עד לסיכול המזימה להמשיך לחלל את השבת בעיר השבת, בני ברק".

העיתונים מוסיפים ומאיימים כי "הדרישה היא שלא יהיו חילולי שבת בפרויקט הכריה כלל וכלל. אם הדרישה לא תיענה, וחלילה וחס יהיו חילולי שבת בשבת הקרובה, בין בחלק העילי ובין במעמקי האדמה – הציבור יצטרך להיערך, ולפעול בכל הדרכים הציבוריות, למניעת חילולי השבת. תושבי בני ברק נחושים שלא להסתפק במחאות, במודעות, בכתבות בעיתונות, והם מתכוונים לפעול בכל דרך ראויה כדי לסכל את הפגיעה בשבת קודש, שנעשית בבוטות ובברוטליות, בלי כל התחשבות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר