חילולי השבת המתרחבים

מאות חרדים הפגינו באתר עבודות הרכבת הקלה בבני ברק

חסידי פרמישלאן ופעילי "הפלג הירושלמי", הגיעו בסמוך לאתר עבודות הרכבת הקלה בבני ברק, ודפקו על הגדרות במקום, בשל חילול השבת הבלתי פוסקים • המשטרה הוזעקה לשמור על הסדר (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

חשיפת "כיכר השבת": העבודות לכריית הרכבת הקלה בעיר בני ברק נמשכו גם בשבת האחרונה. אל המקום הגיעו רק מאות חרדים, ביניהם חסידי פרמישלאן המתפללים בסמוך ומפגינים המזוהים עם 'הפלג', זאת משום שלא יצאה הוראה רשמית מגדולי ישראל להגיע ולמחות.

מפגינים שהגיעו למקום צעקו קריאות 'שאבעס', אך לא עוררו פרובוקציות חריגות. המפגינים הסתפקו בדפיקות על הגדרות ליד העבודות, וכוחות משטרה ששהו במקום מנעו הפרות סדר.

כזכור, הוועדה למען השבת התכנסה בסוף השבוע יחד עם רבני שכונת קרית הרצוג, בניסיון לבדוק אפשרות לעצרת מחאה חרדית רשמית, אך זו כידוע לא יצאה אל הפועל בסופו של דבר.

בסוף השבוע דיווחו שלושת הביטאונים החרדיים על חילולי השבת הצפויים בבני ברק, כפי שנחשף ב"כיכר השבת" שאירע בימי ראש השנה על ידי מנהלי עבודה יהודים - מעל ומתחת לקרקע.

עבודות הרכבת בבני ברק (צילום: בעריש פילמר)

מעיריית בני ברק נמסר בסוף השבוע ל'כיכר השבת' בתגובה: "הרב חנוך זייברט, ראש העיר, פועל בדרכים שונות, בתיאום עם המחלקה המשפטית של העירייה, למניעת עבודות 'הרכבת הקלה' בשבתות ובחגים, שיש בה, לצערנו, פגיעה חמורה בקדושת השבת והחג".

"בנוסף לכך, החברה מפירה הסכם עם העירייה שלא לעבוד בשבתות ובחגים. לא כל המידע בתחום ניתן לפרסמו ברבים, וזאת כדי שלא לתת לצד שכנגד להיערך אליו. נכון, שועדת המשנה לתכנון ולבניה של העירייה, בראשותו של הרב אברהם רובינשטיין, מ"מ רה"ע אישרה את הצעתו של הרב חנוך זייברט, ראש העיר, לסגירת מפעל הבטון של חב' שפיר המספקת בטון לעבודת 'הרכבת הקלה', והנהלת חב' נת"ע-הרכבת הקלה מחפשת דרכים חלופיות לאספקת הבטון".

"מבירור אצל אנשי מקצוע עולה, כי הפועלים והמנהלים בעבודות היו סינים ולא יהודים, אך אין זה אומר שהעירייה מסכימה לעבודות של לא יהודים, וכאמור, היא מחפשת דרכים שונות למניעת העבודות בשבתות ובחגים".

מחברת נת"ע נמסר: "אנחנו לא מתייחסים לנושא. חברת נ.ת.ע. פועלת על פי החוק ועל פי כללי הבטיחות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר