סערה בענף האופטיקה

יוזמה: לא לפרסם את רשת קרולינה למקה "רומסת השבת"

מאבק שבת חדש: לאחר שבקשה לסגירת סניפי רשת האופטיקה בשבתות, לא נענתה בחיוב, פנתה 'ועדת הרבנים' לאפיק אחר: חרם פרסומות במדיה החרדית על 'קרולינה למקה' • חשיפה (אקטואלי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
משקפי 'קרולינה למקה' (צילום: מתוך ynet)

חשיפה: ועדת הרבנים ביקשה לאחרונה מרשת המשקפיים המצליחה 'קרולינה למקה' לסגור את סניפיה בשבת, ומאחר ולא נענתה, פנתה לכל המו"לים במדיה החרדית, ביוזמה להימנע מפרסום רשת האופטיקה.

אחרי התעוררות בתקופה האחרונה בנושא שמירת השבת בתחום החשמל, המלט, הבקבוקים ועוד, היעד הבא של ועדת הרבנים למען השבת הוא רשתות המשקפיים

במכתב ששיגר בימים אלו למדיה החרדית, מזכיר ועדת הרבנים למען השבת הרב יצחק גולדקנופף, נכתב: "לעורכי ומנהלי העיתונים החרדים. בעת הזאת, אשר קדושת השבת נמצאת על כף המאזניים ורבים ניסיונות לפגוע בכבודה של שבת המלכה, שומה עלינו כיראי ד׳ להימנע ממתן אפשרות לרמוס את השבת בשום צורה".

"בהיות אשר תחום האופטיקה בישראל נרחב מאד, והודו להשם כי רוב הרשתות והחנויות למכירת משקפיים אינן פועלות בשבת, זולת רשת 'קרולינה למקה' אשר לצערינו ולבושתנו סניפיה פתוחים בימי שבת וחג כבימי חול רח”ל, זאת על אף בקשות ותחינות רבות מצד שומרי שבת, אי לכך נבקש ממכם, שלא לפרסם מודעות במדיה החרדית מטעם רשת זו", כותב גולדקנופף.

"ברור ופשוט שכל רשת חנויות שכבודה של שבת אינה חשוב בעיניה, אינה ראויה להתפרנס מציבור שומרי השבת שנפגעים מאד מהתנהלות זו, למורת רוחם של לקוחותיה אלו", מסיים מזכיר הוועדה למען השבת את מכתבו.

מכתב ועדת הרבנים (צילום מסך)

ל"כיכר השבת" נודע כאמור, כי למכתב זה קדמה פניה רשמית מטעם הוועדה לרשת קרולינה להפסיק את חילולי השבת בסניפיה השונים ברחבי הארץ, הפועלים בימי שבת וחג. רק לאחר שהפניה לא נענתה, הוחלט להעביר את המסר החריף לעורכי המדיה.

בשלב זה לא צפויה ועדת הרבנים להטיל חרם צרכנים על הרשת, בין היתר כדי לתת אפשרות להגיע להבנות מול מנהליה, ובכך להביא למניעת חילולי שבת בסניפי קרולינה בדרך של שיח והבנה.

מחברת 'קרולינה למקה' נמסר ל"כיכר השבת" בתגובה: "הרשת פועלת בהתאם להסכמים הנהוגים עם החנויות והמותגים במרכזי הקניות בהם סניפיה ממוקמים. החנויות שפועלות בשבתות אינן עצמאיות, וכפופות בהתאם לחוזי מרכזי הקניות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר