מאבק תושבי רמות

מפגינים מול דרעי ומאיימים: "לא נצביע ש"ס" • צפו

ה'דד-ליין' שהציב בית המשפט לפינוי סופי של בית הכנסת הספרדי בשכונת רמות א' כבר מחר בבוקר, הוציא עשרות תושבים להפגנה זועמת מתחת לביתו של יו"ר ש"ס • צפו (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ההפגנה מול ביתו של דרעי (באדיבות המצלם)

מחריף מאבק תושבי שכונת רמות א' בירושלים נגד פינוי הקראוונים ששימשו לבית כנסת לתושבי השכונה הספרדים: עשרות תושבי השכונה מפגינים כעת (מוצ"ש) בגין כך מול ביתו של יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, ומאיימים לפגוע בו אלקטורלית.

כמה עשרות מהם מוחים בשעה זו מול ביתו של יו"ר ש"ס שבשכונת הר נוף, בשל פינוי בית הכנסת על ידי עיריית ירושלים, זאת על רקע ה'דד-ליין' שהציב בית משפט השלום לפינוי בית הכנסת: עד מחר בשעה 10 בבוקר.

המפגינים קוראים קריאות נגד דרעי ומאיימים לא להצביע עבור ש"ס בבחירות הקרובות. בשלטים שהונפו נכתב בין היתר: "אריה דרעי, עצור הריסת בית כנסת". בנוסף, ל'כיכר השבת' נודע כי תושבי השכונה יצאו בהחתמת תושבים בקריאה לא להצביע לש"ס בבחירות המתקרבות.

התושבים טענו ל'כיכר השבת', כי העירייה התחייבה להציב אוהלים שישמשו לתפילה בימים הנוראים, אך לא עמדה בהתחייבותה, ולא הציבה אוהלים במקום. כזכור, בערב ראש השנה פסק בית המשפט כי הקראוונים שהונחו באופן לא חוקי ייאטמו, ויפונו עד יום ראשון הקרוב. המתפללים, שנותרו ללא מקום תפילה לימים נוראים, קיבלו הבטחה מהעירייה שגובתה בפסיקת בית המשפט - כי ייבנה אוהל חילופי שישמש אותם לתפילות בימים אלו.

אך העירייה לא בנתה את האוהל - כמתבקש, והתושבים החליטו לבנות אוהל באופן עצמאי, כזה שישמש אותם לתפילה בימים אלו, אך פקחי עיריית ירושלים שהגיעו לזירה החליטו לפרק את האוהל תוך שהם מתעמתים עם התושבים בהתערבות כוחות משטרה.

לדברי תושבים בשכונה, ששוחחו עם 'כיכר השבת', על הנציגים החרדים בעירייה לאפשר להם הקצאת שטח מסודרת וקבועה, משום שבלעדיה יישארו מאות דיירים ללא בית כנסת, תוך שהם נאלצים להתפלל בדירות מגורים.

יצוין, כי מודעת תודה לנציגי ש"ס שנפוצה בימים האחרונים "בשם תושבי השכונה", על שעזרו כביכול לסייע למציאת פתרון, פורסמה ככל הנראה על ידי אנשי ש"ס עצמם, לפחות לפי דברי תושבים שמובילים את המאבק במקום, שמצהירים ל"כיכר השבת" כי איש מטעמם לא עומד מאחוריה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר