העבודות בשבת

עיריית ב"ב מודיעה: יוצאים למאבק ציבורי נגד חילולי השבת

המשך העבודות בשבת בבני ברק מביאיים את עיריית בני ברק לצאת בהודעה חריגה על יציאה למאבק ציבורי ועצרות אלפים. הגרמי"ל לנדא הביע את מחאתו בדרשת שבת שובה (חדשות)

הגרמי"ל לנדא (צילום: בעריש פילמר)


מאות חרדים, בהם חסידי פרימישלאן, הפגינו במהלך השבת האחרונה נוכח המשך העבודות בשבת קודש בכריית הרכבת הקלה בבני ברק. כעת, עיריית בני ברק יוצאת למאבק ציבורי נגד חילולי השבת המתמשכים.

בדרשת שבת שובה שנשא רב העיר הגאון רבי משה יהודה לייב לנדא, בבית כנסת הגדול בבני ברק, הביע הרב את מחאתו וכאבו על חילול השבת בעבודות הרכבת הקלה ובפרט בעיר בני ברק, והסביר כי חילול שבת בבני ברק הוא סוג מיוחד של חילול שבת בפרהסיא.

הרב המשיך ופנה בדבריו אל הבעלים החדשים של חב' "דניה סיבוס" - שהוא יהודי שומר תורה ומצוות - ואמר כי "השבת לא נשארת חייבת לא לשומריה ולא למחלליה, כמה בעלי הון גדולים שפרצו את השבת כמו בת"א שילמו ביוקר. ועוד הרבה דוגמאות, אני אינני יודע אם בידך לעצור את חילול השבת, אבל קמי שמיא גליא, ואם זה בידך, קל או קשה, אני פונה אליך בשם עיר התורה והחסידות: עשה למנוע את חילול השבת ותזכה לברכת השבת".

עיריית בני ברק פרסמה אמש (מוצאי שבת) הודעה שצפויה להתפרסם מחר ביומונים "המודיע" ו"המבשר" שהרימו את נושא המאבק בחילולי השבת בשבוע האחרון.

בהודעה - עליה חתמו ראש העיר חנוך זייברט, מ"מ הרב אברהם רובינשטיין וסגן רה"ע אליהו דדון, נאמר כי העירייה מוחה על חילולי השבת ומכריזה על מאבק ציבורי ומחאה אדירה - בהנחיית גדולי ישראל ורבני העיר - כדי להביא למניעת חילולי השבת.

תחת הכותרת "למען שבת קדשנו לא נחשה!", נאמר כי "לאחר הפרת כל הסיכומים המוקדמים ורמיסתם ברגל בוטה, מעילה באמון והובלה בכחש ובמרמה של הנהלת פרויקט הרכבת הקלה העובר בתחומי עירנו ובכל גוש דן, בחילול שבת בוטה ומחפיר בניגוד גמור להסכמים המוקדמים והחוזים שנחתמו בינינו, ולנוכח זדון הלב, כאשר בניגוד לשיח המוקדם שנמשך מול כלל הגורמים עד לכניסת השבת האחרונה - והעובדה כי שוב, חוללה שבת קודשנו בפרהסיה למנגינת כל לב.

"אנו מודיעים על יציאה למאבק ציבורי עיקש ומחאה ציבורית אדירה בהכוונתם של גדולי ישראל ורבני העיר, מול חברות הבנייה, רשויות התכנון ומשרדי הממשלה המופקדים על התכנית, עד שתוסר חרפה נוראה זו ותישמר השבת בכל פרטיה ודקדוקיה לכל תוואי החפירות כפי שסוכם והותנה, במדויק".

"אנו נערכים לעצרות אלפים ומשמרות מחאה שירעישו תבל ומלואה ויבהירו כי לא נוותר כמלא נימה על שבת קודשנו וכבודה! פרטים יבואו", מבטיחים ראשי העירייה.

כפי שדווח ב"כיכר השבת", ראש עיריית בני ברק, חנוך זייברט, נועד עם ראשי המשטרה בסוף השבוע והבהיר בפניהם כי הכאב הציבורי בעיר בעקבות חילולי השבת עלול להביא למחאות ענק בהן ישתתפו כחמישים אלף איש ויותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר