חשיפת 'כיכר'

דרישה לזמן את דרעי לשימוע בוועדת הפנים

סיעת 'ישראל ביתנו' בראשות השר ליברמן דורשת לזמן את יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי לשימוע בוועדת הפנים, לאחר שמנע חוק עזר עירוני לפתיחת חנויות בשבת באילת (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי (צילום: Aharon Krohn/Flash90)

סיעת 'ישראל ביתנו' בראשות השר אביגדור ליברמן דורשת לזמן את יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי לשימוע בוועדת הפנים, לאחר הדיווח ב'כיכר השבת' כי דרעי עצר את חוק העזר עירוני באילת, שהתיר פתיחת חנויות בשבת.

במפלגה יוזמים דיון מיוחד בוועדה שאליו יוזמן גם דרעי, כדי לערוך לו מעין שימוע פומבי על כל המקרים שבהם ביטל חוקי עזר עירוניים המתירים פתיחת מרכולים בשבת.

ח"כ עודד פורר, שיוזם את הדיון, התבטא בחריפות נגד השר דרעי ואמר: "שמירה על הסטטוס קוו ועל מרקם החיים החופשי במדינת ישראל הם אבני יסוד חשובים במדינה ובהסכמים הקואליציוניים. שמירה על מסורת ישראל לצד חיי תרבות ומסחר הם התמהיל הנכון לכל מגוון האוכלוסיות, תוך הבנה ש'חייה ותן לחיות' זו הדרך הנכונה".

לדבריו, "סגירת עסקים הפתוחים שנים רבות בעיר אילת, בירת התיירות של ישראל, תהווה מכה קשה לעיר שרבים מתושביה מתפרנסים מתיירות. החלטת שר הפנים לפגוע בעיר אילת, בתושביה ובתיירים המגיעים אליה היא שערורייתית, תוך ניצול סמכותו לרעה כדי לכפות את תפיסת עולמו על ציבור שהחליט באופן דמוקרטי לפעול באופן שונה.

"תוצאותיה של אכיפה כנגד עסקים הפועלים בשבת וסגירתם תוביל לבריחת תיירים ולנזק כלכלי מצטבר שאת נזקיו נתקשה לתקן. על ועדת הפנים להתכנס באופן דחוף כדי לעצור את התערבותו של שר הפנים בחיי התושבים ובבחירתם".

ח"כ יוליה מלינובסקי הוסיפה ותקפה: "אילת פינת בני ברק? לכו תסבירו לתושבי העיר ולאלפי נופשים מהארץ ומחו"ל, המוציאים ממיטב כספם בעיר התיירותית בישראל, שמפלגת השלטון הליכוד נכנעה ללחץ של החרדים ובכך "מכרה" את ראש העיר המכהן שגם הוא שייך לליכוד ובנוסף, הפכה את העיר אילת למחוז השליטה של פרימיטיביות וכפיה דתית".

כזכור, בסוף השבוע נחשף ב'כיכר השבת' כי שר הפנים אריה דרעי, פסל את חוק העזר עירוני שאושר במועצת העיר אילת ומתיר פתיחת מרכולים בשבת.

במכתב ששיגר מנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן ליועמ"ש בעיריית אילת ולראש העיר, והגיע לידי "כיכר השבת", הוא מודיע על החלטת השר לפסול את החוק.

בסיכום המכתב כותב המנכ"ל: "לאור כל האמור, ובפרט לאחר שהרשות המקומית, לא הצביעה בפנינו כי ההסדר המוצע נועד לספק צרכים אשר הינם חיוניים, כקבוע בסעיף 258א לפקודה, לא נמצא על ידי שר הפנים כי ניתן ליתן את הסכמתו כנדרש לפי הוראות החוק, לחוק העזר במתכונת כפי שהוצע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר