חילולי השבת בבני ברק

לקראת מחאה אדירה? בחברת נת"ע מרוצים מלוח הזמנים

בצל איומי המחאה של עיריית בני ברק - להוציא אלפים לרחובות נגד חילולי השבת בעבודות הרכבת הקלה, בחברת נת"ע לא מתרגשים, מרוצים מלוח הזמנים והתקדמות העבודות "לפי החוק" (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
עבודות בבני ברק. ארכיון (צילום: בעריש פילמר)

העבודות לכריית הרכבת הקלה בבני ברק נמשכו גם השבת למרות הדרישה הנחרצת של עיריית בני ברק להפסיק את העבודות בשבת והמחאה המתרחבת.

בידיעה המתפרסמת הבוקר (ראשון) ביומונים "המודיע" ו"המבשר" נכתב כי "תושבי בני ברק נחושים שלא להסתפק במחאות במודעות בכתבות בעיתונות, והם מתכוונים לפעול בכל דרך ראויה כדי לסכל את הפגיעה בשבת קודש, שנעשית בבוטות וברוטליות בלי כל התחשבות".

לפי היומונים, "לא רק שלא הופחתו היקפי ומיקומי העבודות הן אף תוגברו. במהלך כל השבת הגיעו מאות יהודים למחות על חילול השבת. המשטרה התגייסה בכל הכוחות והעוצמה עם גייסות של יס"מ כדי להרחיק את המפגינים מהאזור".

ב"המודיע" וה"מבשר" מאיימים כי "לא מן הנמנע, שהמחאה של בני ברק תתרחב ותגיע לערים אחרות ולרחבי העולם היהודי, שכן רואים בהתרסה המכוונת והבוטה נגד השבת של בני ברק, פעילות של מאבק אנטי דתי הממוקד נגד קדושת השבת".

במאמר המערכת ב'המודיע' נכתב הבוקר: "שבת קודש מתחללת בראש חוצות קבל עם ועולם רק כדי להרויח יום עבודה נוסף רח"ל. ועל כן אין דרך אחרת אלא להוציא את הצער ומועקת הלב לרחובה של עיר, להציב משמרות מחאה כדי שתרעש תבל ומלואה.

"לא בלב קל יוצאת עיריית ב"ב בהודעתה והבהרתה היום כדי להודיע צערה לרבים, ולבקש את ליכוד השורות והנשיאה המשותפת במטרה העילאית: לשמור על קדושת השבת בעיר התורה והחסידות".

אך נדמה כי בחברת נת"ע לא מתרגשים מהאיומים ובוחרים לאחל "שנה טובה וחתימה לכל תושבי מדינת ישראל", ומציינים כי העבודות נעשות בהתם ללו"ז המתוכנן.

מהחברה נמסר לנו הבוקר כי "חברת נת"ע מקימה את הרכבת הקלה בגוש דן לשירותם של מאות אלפי תושבים. העבודות מתבצעות בהתאם לחוק ולדרישות הבטיחות, ומתקדמות בהתאם ללוחות הזמנים. נת"ע מאחלת שנה טובה וגמר חתימה טובה לכל תושבי מדינת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר