זעם באשדוד

המועמד הרוסי מסית נגד החרדים ב...אידיש

המועמד הרוסי לראשות עיריית אשדוד, עו"ד אלי נכט פנה בשלטים כנגד הנהגת הציבור החרדי בעיר בשפת האידיש, זאת לדבריו כדי לחשוף את ה"בלוף החרדי" (חדשות חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אחת ממודעות הקמפיין (צילום: באדיבות המצלם)

קרב הבחירות באשדוד מלווה בהסתה חסרת תקדים נגד המגזר החרדי. אלי נכט, עו"ד רוסי צעיר שהחליט לרוץ למועצת העיר ברשימה חדשה בשם "עתיד אשדוד", החליט לרכב על החרדים ולהסית נגד "הכפיה הדתית", וזאת כדי לגרוף קולות מהמועמד הרוסי סניה כצנלסון שעומד בראש הרשימה הגדולה במגזר הרוסי בעיר.

אלא שנכט הצעיר הגביר תעוזה ובחר לפרסם את הקמפיין המסית שלו גם בשפת היידיש – שפה המזוהה עם החרדים החסידים ועורר בכך את זעמם של החרדים.

לטענת אנשי נכט, מטרת הקמפיין היא לחשוף את ה"בלוף הגדול" כלשונם, מאחורי ההנהגה החרדית העוסקת ב״סיסמאות של קדושת השבת״, זאת במקום לדאוג באופן אמיתי לצרכים החיוניים של המגזר החרדי בתחום הרווחה, החינוך ותרבות הפנאי.

״איך יכול להיות שהילדים שלכם לומדים בקראוונים, וההנהגה עוסקת בתחבורה ציבורית בשבת?״ במסגרת איחולי שנה טובה מאחל עו״ד נכט למגזר החרדי הנהגה טובה יותר בשנה החדשה.

לטענת גורמים חרדים בעיר, הציבור החרדי באשדוד זועם על השימוש הציני והאכזרי שנעשה על גבו כדי לגרוף הון פוליטי. גורם חרדי בכיר בעיר אומר ל"כיכר השבת", כי "יותר מדי מועמדים בבחירות הללו באשדוד מנסים לרכב על גבם של החרדים, הם יוצרים שיח מסוכן וגוררים את העיר למלחמת אחים".

לדברי הגורם: "זה מסוכן, אבל אנחנו לא נשתוק על כך, החרדים הם לשון מאזניים בבחירות בעיר ונדע לבוא חשבון ביום פקודה עם כל המסיתים הפראיים הללו וסופם יהיה שהם ייאלצו לבלות שוב חמש שנים על ספסלי האופוזיציה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר