לאחר הסערה

ליברמן הנחה: להקפיא את הועדה לקציבת עונש למחבלים

על פי הוראת שר הביטחון, תוקפא פעילות הועדה שתחליט על עונש מחבלים שנשפטו בבתי דין צבאיים למאסר עולם • צה"ל: מדובר בהליך טכני, לא שינוי מדיניות הענישה (צבא וביטחון)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
שר הביטחון ליברמן (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)

שר הביטחון אביגדור ליברמן הנחה הערב (ראשון) להקפיא את מינויי הוועדה שתייעץ בעניין קציבת עונש מאסר למחבלים, כך מדווח Ynet.

על פי הדיווח, ליברמן אמר את הדברים לאחר שנחשף, כי תוקם ועדה שתבחן את קציבת עונשם של אסירים שמרצים מאסר עולם ונשפטו בבתי דין צבאיים. הקמת הועדה הייתה במסגרת טענת מחבל כי קיימת אפליה לגבי עונש מחבלים.

כזכור, משמעות הקמת הועדה היא כי גם מחבלים רוצחים יוכלו לבקש בעתיד את קציבת עונשם, בכפוף לתנאים שונים בדומה לרוצחים פליליים רגילים.

על פי גורמים משפטיים, למרות הועדה, הסיכוי כי ייקצב עונשו של מחבל הוא נמוך מאוד אבל עדיין מדובר בשינוי משמעותי.

כעת, כאמור, הוחלט כי טרם יתחילו המינויים לוועדה, לאחר שנשמעו טענות שונות בעניין. שר הביטחון יתייעץ בנושא עם צה"ל, הפרקליט הצבאי הראשי והיועץ המשפטי למערכת הביטחון.

על פי צה"ל, "השינוי שבוצע בנושא בקשות קציבת עונש ביהודה ושומרון הוא פרוצדורלי וטכני בלבד, הנוגע להליך בחינת הבקשה על ידי ועדה, תוך השוואה להליך החל כבר שנים בישראל. כל ניסיון להציגו כשינוי מדיניות או ככוונה של צה״ל לקצר עונשי מחבלים הינו שגוי ולא ראוי. אין בהקמת הוועדה משום הקלה או שינוי מדיניות כלשהו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר