חילולי השבת בבני ברק

מסתמן: תפילת ליל שבת המונית בכביש גהה ובז'בוטינסקי

בעקבות חילולי השבת בעבודות הרכבת הקלה בבני ברק, בליל השבת הקרובה צפויה להיערך תפילה המונית לאורך כביש גהה ורחוב ז'בוטינסקי. מועצות גדולי התורה יקראו להשתתף בתפילה (חדשות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
חרדים בהפגנה. אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

המחאה עולה שלב: בעקבות חילולי השבת הנמשכים והמתרבים בעבודות הרכבת הקלה בבני ברק, מסתמן כי בליל שבת תיערך תפילת ליל שבת המונית בכביש גהה וברחוב ז'בוטינסקי, כך נודע ל"כיכר השבת".

עוד נודע ל"כיכר השבת" כי מועצת גדולי התורה צפויה לקרוא לתושבי בני ברק ללא יוצא מן הכלל להשתתף בתפילה ההמונית ולהביע את מחאתם וזעקתם נגד חילולי השבת.

מפרטים ראשונים עולה כי התוכנית לעריכת המחאה ההמונית כבר בליל השבת הקרובה, פרשת האזינו, לאורך כביש גהה ורחוב ז'בוטינסקי, התגבשה במהלך התייעצויות שקיימו ראש העיר חנוך זייברט, ממלא מקומו הרב אברהם רובינשטיין וסגן ראש העיר אלי דדון, עם גדולי ישראל ורבני העיר בני ברק.

עוד נודע ל"כיכר השבת" כי המשטרה עודכנה כבר בפרטים הראשונים של העצרת המתוכננת וניתנה הסכמה ראשונית לעריכת התפילה ההמונית.

במקביל, רב העיר הגאון רבי משה יהודה לייב לנדא, התווה את דרכי הפעולה לפי ההלכה, כאשר שורת רבנים יושבים על המדוכה כדי לפתור את שאלת הטלטול בכביש גהה נוכח העצרת המתוכננת, כאשר המונים ישאו עמם את סידורי התפילה.

בתוך כך, במהלך ישיבת ראשי הקואליציה אמש (ראשון) הביע סגן שר הבריאות יעקב ליצמן מחאה על חילולי השבת בבני ברק והגדיר זאת כ"התגרות". ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע פליאה כי בתוככי בני ברק מתבצעים חילולי שבת והורה לבדוק את העניין.

כפי שדווח אמש ב"כיכר השבת", עיריית בני ברק פרסמה הודעה מיוחדת בה נאמר תחת הכותרת "למען שבת קדשנו לא נחשה!", כי "לאחר הפרת כל הסיכומים המוקדמים ורמיסתם ברגל בוטה, מעילה באמון והובלה בכחש ובמרמה של הנהלת פרויקט הרכבת הקלה העובר בתחומי עירנו ובכל גוש דן, בחילול שבת בוטה ומחפיר בניגוד גמור להסכמים המוקדמים והחוזים שנחתמו בינינו, ולנוכח זדון הלב, כאשר בניגוד לשיח המוקדם שנמשך מול כלל הגורמים עד לכניסת השבת האחרונה - והעובדה כי שוב, חוללה שבת קודשנו בפרהסיה למנגינת כל לב.

"אנו מודיעים על יציאה למאבק ציבורי עיקש ומחאה ציבורית אדירה בהכוונתם של גדולי ישראל ורבני העיר, מול חברות הבנייה, רשויות התכנון ומשרדי הממשלה המופקדים על התכנית, עד שתוסר חרפה נוראה זו ותישמר השבת בכל פרטיה ודקדוקיה לכל תוואי החפירות כפי שסוכם והותנה, במדויק".

עוד נאמר בהודעה כי "אנו נערכים לעצרות אלפים ומשמרות מחאה שירעישו תבל ומלואה ויבהירו כי לא נוותר כמלא נימה על שבת קודשנו וכבודה! פרטים יבואו".

כאמור, כעת צעדי המחאה עולים שלב עם תכנונה של עצרת מחאה המונית שתיערך בחסות תפילת ליל שבת על פני כביש גהה ורחוב ז'בוטינסקי, בסמוך למקום העבודות של הרכבת הקלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר