חילולי השבת בבני ברק

המועצת החסידית: "להשתתף בתפילה ברחובה של עיר"

מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' יוצאת במחאה חריפה נגד חילולי השבת בבני ברק - "דאגה עמוקה ולב כואב", וקוראת לציבור "להשתתף בתפילת רבים ברחובה של עיר". כל הפרטים (חדשות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
עצרת חרדית. ארכיון (צילום: יעקב נחומי - פלאש 90)

חשיפת "כיכר השבת": לקראת מחאת השבת בליל השבת הקרובה בבני ברק, בתפילת המונית ברחובה של עיר, על פני כביש גהה ורחוב ז'בוטינסקי, יוצאת מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' בכרוז מיוחד ובו קריאה לציבור ליטול חלק במחאה.

תחת הכותרת, "לקראת שבת לכו ונלכה, כי היא מקור הברכה", כותבים חברי המועצת החסידית בכרוז המתפרסם ב'המודיע' וב'המבשר' כי "בימים קדושים אלו אשר הקב''ה קרוב לכל קוראיו, שמענו מתוך דאגה עמוקה ולב כואב על חילול שבת בפומבי ומתוך התרסה בתוככי עיר התורה והחסידות - בני ברק, פינת יקרת שנוסדה ונבנתה מתוך מסירות נפש לה' ולתורתו".

"עם ישראל כולו עומד בין כסה לעשור ומתפלל לגאולה, ישועה ושנה טובה והלוא 'אין ישראל נגאלין אלא בזכות השבת'. אותה מתנה טובה שניתנה לעם ישראל מבית אוצר גנזיו של מי שאמר והיה העולם ובכוחה הגדול 'יכולה היא שתרחם'", כותבים חברי המועצת.

בשלב זה פונים חברי המועצת החסידית "אל שלומי אמוני ישראל הדרים בבני ברק", בקריאה, "לצאת בחובת מחאה על שם שמיים שנרמס מעל ומתחת לארץ, וביום השבת הקרובה לסדר ''הבו גודל לאלוקינו'' להשתתף בתפילת רבים ברחובה של עיר, במקום בו מנסים רח''ל לרמוס את כבוד השבת ונותנה. יחד כל שבטי ישראל, יצאו לקבל פני שבת בתפילה שנזכה ל'ונבנתה עיר על תילה' מתוך שמירת השבת".

"ודברי חכמים בנחת נשמעים", חותמים חברי המועצת, "בכח הרבים שמוחים על כבוד השי''ת ותורתו נזכה להתגשמות חזון הנביא ישעיהו 'אם תשיב משבת רגלך עשות חפציך ביום קודשי וקראת לשבת עונג לקדוש ה' מכובד... אז תתענג על ה' והרכבתיך על במותי ארץ והאכלתיך נחלת יעקב אביך כי פי ה' דיבר', ונתברך כולנו בגמר חתימה טובה וישועה בכל העניינים".

חשיפת "כיכר השבת"

כפי שנחשף ב"כיכר השבת", בעקבות חילולי השבת הנמשכים והמתרבים בעבודות הרכבת הקלה בבני ברק, בליל שבת צפויה להיערך תפילת ליל שבת המונית בכביש גהה וברחוב ז'בוטינסקי.

מפרטים ראשונים עולה כי בליל השבת הקרובה, פרשת האזינו, תיערך תפילה המונית לאורך כביש גהה ורחוב ז'בוטינסקי, בסמוך למקום בו מתבצעות העבודות. התוכנית התגבשה במהלך התייעצויות שקיימו ראש העיר חנוך זייברט, ממלא מקומו הרב אברהם רובינשטיין וסגן ראש העיר אלי דדון, עם גדולי ישראל ורבני העיר בני ברק.

עוד נודע ל"כיכר השבת" כי המשטרה עודכנה כבר בפרטים הראשונים של העצרת המתוכננת וניתנה הסכמה ראשונית לעריכת התפילה ההמונית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר