מחאת השבת • כל הפרטים

הצירים שייחסמו, הלו"ז והתפילות: היערכות למחאה בב"ב

בלשכת ראש העיר חנוך זייברט התכנסה ישיבת היערכות לקראת מחאת הענק בליל שבת נגד חילולי השבת, 'דגל' נעדרו. הגר"ש בעדני הביע תמיכה בעצרת. כל הפרטים על התוכנית המתגבשת (ארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
ישיבת ההיערכות בעיריית בני ברק (באדיבות המצלם)

מחאת השבת בבני ברק: חבר מועצת חכמי התורה, הגאון רבי שמעון בעדני, הורה הבוקר (שני) לראש עיריית בני ברק חנוך זייברט להחתים את רבני העיר הספרדים על מכתב המועצת החסידית, בקריאה לציבור להשתתף בתפילת המחאה ההמונית בליל השבת הקרובה, פרשת האזינו.

כפי שנחשף ב"כיכר השבת", עצרת המחאה מתוכננת לליל השבת הקרובה, כאשר בתיאום עם המשטרה כביש גהה ייסגר לתנועה מגשר קוקה קולה ועד לצומת ז'בוטינסקי, וכן רחוב ז'בוטינסקי לכל אורכו - מצומת גהה ועד רחוב רבי עקיבא.

לפי התכנון כעת, לא תיערך תפילה אחידה, אלא כל קהילה תתפלל תפילת מנחה בבית מדרשה, ולאחר מכן יצאו לקבלת שבת ברחובה של עיר, כל קהילה בנקודה הקרובה אליה לאורך הציר שייחסם, כאשר כל קהילה תקיים תפילה עם המניין שלה והנוסח שלה.

ראש העיר זייברט אצל הגר"ש בעדני, הבוקר
בישיבת היערכות אצל הגרמי"ל לנדא, אמש

בישיבת היערכות הבוקר בלשכתו של ראש העיר זייברט השתתפו נציגים מ'אגודת ישראל' לצד איש ש"ס יעקב זכריהו ונציג מפלגת עץ בעירייה חיים רוחמקין, כאשר סוכם כי כבר לקראת יום הכיפורים יופצו ההנחיות בקרב ראשי הקהילות לקראת המחאה.

במקביל, ב'דגל התורה' עד כה לא מצטרפים למאבק באופן רשמי. בתחילה, על כרוז העירייה לטובת היציאה למחאות, חתם גם נציג דגל התורה מ"מ ראש העיר אברהם רובינשטיין, אך מאז ב'דגל' לקחו צעד לאחור וטרם קיבלו החלטה סופית האם ליטול חלק במחאה.

ישיבת ההיערכות בלשכת זייברט, היום

גורמים פוליטיים מעריכים כי הסיבות להימנעות 'דגל' היא מחד הדומיננטיות של רב העיר הגאון רבי משה יהודה לייב לנדא במאבק, זאת לצדד מעורבותם של נציגי 'עץ' בהיערכות למחאה. עם זאת, ההחלטה בסופו של דבר תתקבל על ידי גדולי ישראל.

בתוך כך, ל"כיכר השבת" נודע כי רב העיר בני ברק הגרמי"ל לנדא מנהל מגעים עם חברת "דניה סיבוס" ויתכן שיגיעו להבנות עוד לפני השבת כך שעצרת המחאה תבוטל. אתמול נרשמה התקדמות מסוימת במגעים שמתנהלים במקביל עם 'הוועדה למען השבת'.

כפי שנחשף ב"כיכר השבת", מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' יצאה הבוקר בכרוז מיוחד ובו קריאה לציבור ליטול חלק במחאה. חברי המועצת החסידית פנו "אל שלומי אמוני ישראל הדרים בבני ברק", בקריאה, "לצאת בחובת מחאה על שם שמיים שנרמס מעל ומתחת לארץ, וביום השבת הקרובה לסדר ''הבו גודל לאלוקינו'' להשתתף בתפילת רבים ברחובה של עיר, במקום בו מנסים רח''ל לרמוס את כבוד השבת ונותנה. יחד כל שבטי ישראל, יצאו לקבל פני שבת בתפילה שנזכה ל'ונבנתה עיר על תילה' מתוך שמירת השבת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר