ביום כיפור

תושבים מדווחים: פועלים סינים נצפו במתחם עבודות הרכבת

ההיערכות לעצרת המחאה בליל שבת בבני ברק - נמשכת, ותושבים בקריית הרצוג מדווחים כי פועלים סינים נצפו במתחם העבודות ביום כיפור, אך לא ברור האם לצורך עבודה (חדשות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
מודעות בבני ברק (באדיבות המצלם)

תושבי שכונת קריית הרצוג בבני ברק מדווחים כי גם במהלך יום הכיפורים - היום הקדוש בשנה - הם הבחינו בפועלים סינים במתחם העבודות של הרכבת הקלה בבני ברק.

לפי טענות התושבים, מכונות הכרייה הפועלות 24 שעות ביממה, אמנם לא פעלו ביום הכיפורים, אך לטענתם נראו פועלים בשטח העבודות במהלך היום הקדוש.

לפי התושבים, הם לא הצליחו להבחין האם הפועלים עבדו בחג או שמא רק שהו במקום כדי לשמור על הציוד היקר המשמש לכריית הקו של הרכבת הקלה.

כך הוא כך, בשבת הקרובה צפויות להתקיים עבודות תוך חילול שבת, ולעת עתה המו"מ של העירייה עם חברת 'דניה סיבוס' לא צלח.

קריאת הרבנים הספרדים

בתוך כך, במהלך יום הכיפורי עוררו בבתי הכנסת בבני ברק, את הציבור לצאת ולהשתתף בתפילת המחאה בליל השבת הקרובה, שתיערך - כפי שנחשף ב"כיכר השבת" - לאורך כביש גהה מצומת קוקה קולה ולאורך רחוב ז'בוטינסקי מצומת גהה ועד רחוב רבי עקיבא.

בערב יום הכיפורים, פרסם רבה של בני ברק, הגאון רבי משה יהודה לייב לנדא, כרוז בשמו ובשם רבני העיר, לקראת המחאה בליל שבת, הנושא את הכותרת העצובה: "עיר הקודש הפכה לביזות".

במכתבו, כותב הרב לנדא כי "זה שלשה שבתות שמחללים את השבת בעירנו בני ברק בבניית הרכבת הקלה ברח' זבוטינסקי. היו הבטחות חתומות שישמרו על השבת, בין בכרית המנהרה תחת פני הקרקע ובין בהקמת התחנות על פני הקרקע. בחודש אלול פרצו הכל וחיללו את השבת בפרהסיא ממש, בין תחת לפני הקרקע ובין על פני הקרקע ובחוצפה מתעקשים להמשיך לחלל את השבת.

"עירנו בני ברק ותושביה, האמונים זה שנים רבות על שמירת השבת בעירנו אינם יכולים לעבור בשתיקה על פירצה נוראה כזאת".

הרב לנדא הוסיף וכתב" "בשמי ובשם רבני העיר, כל תושבי עירנו נקראים למחות מחאה גדולה בליל שבת קודש, פרשת האזינו, לצאת ולמחות כל בית תפלה בראשות הרבנים לתפילת קבלת שבת ותפילת ערבית, כפי שנתפרסם ע"י העיריה. והשי"ת ברחמיו המרובים יסייענו בשמירה על צביון העיר".

בערב יום הכיפורים המשיך ראש העיר בני ברק חנוך זייברט בסבב אצל גדולי רבני העיר כדי לקבל את ברכתם והוראתם לציבור להשתתף בעצרת המחאה. בין היתר ביקר אצל כ"ק האדמו"ר מנדבורנא, הגאון רבי מרדכי גרוס והגאון רבי מאיר מזוז.

בתוך כך, מועצת הרבנים הספרדים של ש"ס בבני ברק, פרסמה את קריאתה לציבור להשתתף בעצרת המחאה בליל שבת. על הכרוז חתמו הגר"ש בעדני, הגר"ש בן שמעון, הגר"ש מחפוד והגר"מ פחימה.

זייברט אצל האדמו"ר מנדבורנא
זייברט אצל הגר"מ גרוס
זייברט אצל הגר"מ מזוז
מכתבו של הגר"מ מזוז על עצרת המחאה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר