חרדה ב"לנדא"

רגע לפני נעילה: ספר התורה נפל בישיבה

דרמה של ממש התחוללה בהיכל ישיבת "היכל יצחק" בראשות הגאון רבי ישראל לנדא, לאחר שרגע לפני תפילת נעילה, בעיצומו של יום כיפור - ספר התורה נפל מארון הקודש (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ספר תורה. אילוסטרציה (צילום: בעריש פילמר)

דרמה בישיבת "היכל יצחק - לנדא": עם סיום תפילת מנחה, רגע לפני אמירת "אבינו מלכנו", ניגש אחד המתפללים בהוראת הגבאי לפתוח את ארון הקודש, אלא שרגע אחרי הסטת הפרוכת ופתיחת הארון, נפל ספר התורה על הארץ לעיניי המתפללים ההמומים והמזועזעים.

ראש הישיבה, הגאון רבי ישראל לנדא, הזדעק מיד ממקומו הסמוך, ורץ להרים את ספר התורה חזרה למקומו לא לפני שהוא מחבקו בעוז ומנשקו.

י.מ., תלמיד ועד שלישי, שישב בסמוך, מספר ל'כיכר השבת' על שהתרחש: "ככל הנראה כשהוחזר ספר התורה לאחר קריאת התורה של תפילת מנחה, הוא הונח בצורה לא אחראית ולא זהירה מה שגרם לנפילתו".

רגעים ספורים לאחר שהחזיר ראש הישיבה את ספר התורה למקומו, וקודם תפילת הנעילה, בעודו חיוור ורועד, נעמד הגאון רבי דניאל כהן מראשי הישיבה, ונשא דברים קצרים ונוקבים על הצורך בהתעוררות אחר המקרה הנורא.

"אחרי המאורע המחריד ודרשת ראש הישיבה, תפילת הנעילה הייתה העוצמתית ביותר בחיי", מספר תלמיד הישיבה.

בנוסף, ל'כיכר השבת' נודע כי ראש הישיבה הגאון רבי ישראל לנדא הודיע לתלמידים כי ישאל את "האורים והתומים" של הדור, מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, האם על בני הישיבה והמתפללים ששהו בהיכל בית המדרש בעת המקרה הקשה לצום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר