הודעה מפתיעה

ישראל: "מחזקים את הגנת אתרי הגרעין"

ראש הוועדה לאנרגיה אטומית, זאב שניר, אמר כי ישראל מגבירה את ההגנה על אתרי הגרעין שלה - בעקבות האיומים האיראניים. בעקבות כך פנתה איראן למועצת הביטחון (ביטחון)

הכור בדימונה (צילום: משה שי, פלאש 90)

ראש הוועדה לאנרגיה אטומית, זאב שניר, אמר בנאום שנשא ביום שלישי בוועידה הכללית ה-62 של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) בווינה, כי ישראל מגבירה את ההגנה על אתרי הגרעין שלה - בעקבות האיומים האיראניים. בעקבות כך, פנתה היום (חמישי) איראן למועצת הביטחון בדרישה לגנות את "איומי ישראל על טהרן ולפקח על תוכנית הגרעין שלה".

ראש הוועדה לאנרגיה אטומית אמר בנאומו כי ישראל "לא יכולה להתעלם מהאיומים החוזרים ונשנים של איראן וגרורותיה לתקיפת אתרי הגרעין של ישראל. האיומים המקוממים הללו דורשים מישראל לפעול כדי להגן על מתקני הגרעין. האתרים הללו משודרגים כל העת, על פי נהלי הבטיחות של סבא"א, במטרה לעמוד בפני כל מתקפה".

לפני כשנה, איים מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, כי "הדוגמה לכך שישראל מכבדת את ההתנגדות ומכירה בכוחה הוא הנושא של פינוי מכל האמוניה בחיפה: אנחנו מקווים שהם יבחנו גם את העברת הכור הגרעיני בדימונה כיוון שהוא מסוכן יותר וצריך לטפל בו".

בטלוויזיה האיראנית דווח הבוקר כי שגריר איראן באו"ם, גולמלי קושרו, פנה למזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, ולמועצת הביטחון, וביקש מהם לגנות את "איומי ישראל על טהרן" ולכפות עליה להצטרף לאמנה למניעת הפצת נשק גרעיני.

כמו כן הוא ביקש להביא את תוכנית הגרעין של ישראל תחת הפיקוח של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר