'ועדת השמונה' החליטה

דייטש רץ עד הסוף בי-ם • האיום: אגו"י תריץ מועמד בב"ב

ועדת השמונה של אגודת ישראל החליטה כי יוסי דייטש יתמודד עד הסוף לראשות העיר ירושלים ולא יסיר את מועמדותו. בנוסף, מאיימת כי 'אגודת ישראל' תריץ מועמד לראשות העיר בני ברק (אקטואלי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"א בתשרי תשע"ט | 20.09.18
ועדת השמונה. ארכיון (באדיבות המצלם)

הדרמה הפוליטית והפיצול החרדי - מסתעפים: ישיבת ועדת השמונה של אגודת ישראל התכנסה הבוקר (חמישי) במשך שעתיים בבני ברק לשורת הכרעות, זאת על רקע ההכרעה בש"ס ובדגל התורה שלא לתמוך בנציג אגודת ישראל - יוסי דייטש לראשות העיר ירושלים.

במהלך הישיבה התקבלה החלטה דרמטית לפיה באם 'דגל התורה' תריץ רשימה נפרדת למועצת העיר ירושלים, 'אגודת ישראל' תריץ מועמד לראשות העיר בני ברק - נגד הסיכומים עם 'דגל התורה' שאמורה להחזיק בראשות העיר בקדנציה הבאה.

בנוסף, הודיעו באגודת ישראל כי יוסי דייטש לא יפרוש מהמירוץ, ויתמודד עד הסוף לראשות העיר ירושלים - בכפוף להחלטת מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, שתכריע האם דייטש יתמודד גם בקונסטלציה הנוכחית ללא תמיכת דגל התורה וש"ס.

במהלך הישיבה, נידונה התמיכה במועמדים שונים בערים רבות אך עיקר הישיבה שערכה זמן רב עסקה בעיר ירושלים ובהשלכות רוחב סביב ההחלטה מסתמנת של 'דגל התורה' להיפרד מ'אגודת ישראל' בהתמודדות למועצת העיר בירושלים.

בנוסף, ב'אגודת ישראל' מתחייבים לקיים את החלטת מועצת גדולי התורה להתמודד ברשימות משותפות (עם 'שלומי אמונים') בכל הערים.

כמו כן, 'ועדת השמונה' החליטה כי 'אגודת ישראל' תמשיך בתמיכתה במועמדותו של משה אבוטבול לראשות העיר בית שמש, כהחלטת ה'מועצת'.

בהודעה מטעם הוועדה נאמר כי "בראשית הישיבה דווח בהרחבה על המו"מ המפרך שהיה בירושלים בין נציגי אגודת ישראל ונציגי דגל התורה, שבו היו ויתורים מפליגים שנעשו על ידי אגודת ישראל, בכדי להשיג הסכמה להליכה עם המועמד החרדי לראשות העיר הרב יוסף דייטש, וכן לרשימה משותפת למועצה, כפי שהיה בעשרות השנים האחרונות".

לפי ההודעה, בישיבה דווח כי ביום שני בערב ח' בתשרי, "אחרי שעות של דיונים הגיע צוות המו"מ של אגודת ישראל ודגל התורה לטיוטה סופית לקראת חתימה להליכה משותפת לראשות ולמועצה, ואף סוכם בין הצדדים שעוד באותו לילה לאחר חצות תתקבל ההסכמה הסופית מטעם ועדת הרבנים של דגל התורה בירושלים ע"מ לחתום על הסכם".

דייטש דיווח בישיבה כי "מלאחר חצות הלילה של יום שני ועד לשעות המאוחרות של הבוקר, של יום שלישי ערב יום כיפור, נותק איתו הקשר, כאשר מנגד התברר לו בהפתעה מגורמים חיצוניים על מציאות חדשה שבה דגל התורה הודיעה על תמיכתה בירושלים במועמד מר משה ליאון לראשות העיר".

בישיבת ועדת השמונה סוכם, כך לשון ההודעה כי "לאור ההתנהלות של דגל התורה כפי שפורט, אין יותר מקום לוויתורים מפליגים ברשימה כפי שהוצע על ידי אגודת ישראל, ולאור הודעת דגל התורה בעבר שהיא מבקשת להתפצל לקראת הבחירות לשתי רשימות, הומלץ בוועדת השמונה, להורות - לאור עמדת דגל התורה - להיערך להליכה נפרדת למועצת העיר ירושלים.

"בנוסף לכך צוין, שהתנהלות זו של דגל התורה, וכן האווירה שנוצרה על ידי אישים מטעמה בתקופה האחרונה, לא מן הנמנע שזה יוביל לפיצולים נוספים בערים נוספות ברחבי הארץ, ולדוגמא אף הוזכרו הערים בני ברק, אלעד ובית שמש כמקומות שבהם יש חשש שילכו ברשימות נפרדות – לאור התנהלות דגל התורה - בבחירות למועצת העירייה, זאת כמובן לאחר שתתקיים התייעצות ושמיעת חוות דעתם של מרנן ורבנן גדולי התורה והחסידות שליט"א".

בצעד מפתיע, מודיעים בוועדה כי "כפי שפורסם, לאור השינוי המפתיע בעמדת דגל התורה יו"ר הבית היהודי מר נפתלי בנט הודיע על תמיכת הבית היהודי במועמד לראשות העיר זאב אלקין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר