הקרב באשדוד

פרסום ראשון: ההצבעות השיטתיות של גלבר נגד החרדים

נתונים מישיבות המועצה באשדוד, מהשנים האחרונות, חושפים את אופי הצבעותיה של המועמדת לראשות העיר הלן גלבר, נגד המגזר החרדי • גלבר: "יחיאל לסרי משקר לגדולי ישראל" (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
גלבר וחרדים באשדוד. אילוסטרציה (צילום: מתוך דף הפייסבוק הרשמי, Aharon Krohn/Flash90)

ההתמודדות על ראשות העיר אשדוד, הולכת ומתלהטת, כשהציבור החרדי המקומי מוצא עצמו במרכז הקמפיינים הפוליטיים של המועמדים, המבקשים לרשת את ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי באמצעות הניסיון להסית את הציבור הכללי כלפי המגזר החרדי.

סיעת 'יהדות התורה' עדיין לא הכריעה רשמית על זהות מועמדה לראשות העיר. במהלך החודשים האחרונים ניסו גורמים שונים בעיר להטות את הכף לטובת המועמדת הלן גלבר, אך לידי 'כיכר השבת' הגיעו נתונים מישיבות המועצה בשנים האחרונות החושפים את אופי הצבעותיה של המועמדת גלבר, אשר מעמידים בספק את יכולתה לקבל את תמיכת המגזר החרדי.

כבר במהלך 2015 הגישה הלן גלבר הצעות שביקשו לשלול מלגות חינוך מאברכים חרדים, דוגמת תקציבי פר"ח, וטענה כי "מלגות לאברך זה לא חוקי". באותה שנה היא אף הגישה הצעות נגד קיום אירועים תורניים של ש"ס. בדיון אחר אודות תקציבי חינוך חרדי הבהיר עמיתה לסיעה צבי צילקר כי "קיים כאן ניפוח של הכנסות לא קטן".

במהלך השנים האחרונות, גלבר התנגדה או נמנעה בהצבעות על הקצאות לבתי כנסת ברחבי העיר וברבעים החרדיים. גם כשמדובר היה בהקצאה לבית כנסת לאוכלוסיה מסורתית ברובע י"א או למוסדות חב"ד, היא ניסתה לתקוע מקלות בגלגלים ולטרפד את ההקצאה.

גם בסוגיית הדיור, בכל הנוגע להקצאה שוויונית לציבור החרדי המקומי, גלבר יחד עם עמיתה לסיעה צבי צילקר, היו לחוד החנית נגדו. בהסכם הגג היא היתה זו שטרפדה את הסעיף שביקש להקצות דיור לחרדים על פי חלקם היחסי באוכלוסיה.

באשר לסוגיית השבת, בשנה האחרונה מנסה גלבר לשמור על שתיקה כדי לזכות בתמיכת החרדים אולם ב-2015 היא הגישה הצעה לסדר שביקשה להעצים את חילולי השבת במתחם 'ביג'. רק לאחר שראש העיר הבהיר לה שהסטטוס קוו יישמר – היא הסירה את ההצעה.

גורמים חרדיים בעיר אמרו בשיחה עם 'כיכר השבת' כי הנתונים מדברים בעד עצמם. "פרצופה האמיתי של גלבר התגלה. הציבור החרדי יודע להבדיל בין מי שמתייחס אליו באופן שוויוני כמו לשאר האוכלוסיות ומי בא אליו רק בערבי בחירות", אמרו.

עוד הוסיפו כי "מי שמנסה להציג מצד שווא לפיו כל החנויות פתוחות בעיר בשבת - חוטא לאמת ועושה עוול לציבור החרדי בעיר ולאוכלוסיה המסורתית המקומית".

ממטה הלן גלבר נמסר בתגובה ל'כיכר השבת': "יחיאל לסרי הוא ראש העירייה היחיד בישראל שמשקר לגדולי ישראל במצח נחושה ומהתל בהם בכל הזדמנות. אדם שפגע פגיעה גסה בתושבי אשדוד ללא הבדל, לונים, דתיים וחרדים,ואשר גרם במו ידיו למלחמות שבת מיותרות.

"היום, מתוך הפאניקה, שהציבור החרדי כנראה ינטוש אותו, הוא מעלה קמפיין שקרי כהרגלו נגד הלן גלבר. מי ששיקר לגדולי ישראל בפנים לא ראוי להיות ראש עירייה. נקודה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר