בעקבות תביעת הרפורמים: 'קול ברמה' תשלם מיליון ש"ח

תחנת הרדיו החרדית "קול ברמה" חוייבה לפצות מאזינות בסך כמיליון ש"ח, בשל סירובה להשמיע נשים בתחנה, במשך השנים 2009-2011 • "תחושות עוול, קיפוח וניכור" (עיתונות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
קול ברמה. למצולם אין קשר לכתבה (צילום: יעקב נחומי, פלאש 90))

לראשונה, תחויב תחנת רדיו לשלם מיליון ש"ח, משום שסירבה להשמיע נשים בתחנה, כך מדווח Ynet.

לפי קביעת בית המשפט המחוזי בירושלים היום (חמישי), תחנת הרדיו החרדית 'קול ברמה', תפצה קהל מאזינות בסכום של כמיליון שקלים, בשל סירובה להשמיע קולות נשים על גלי האתר במשך כשנתיים.

בשנת 2012 תבעה עמותת הנשים הפמיניסטיות 'קולך' את התחנה, תוך דרישה לשלם פיצוי בסך 104 מיליוני שקלים למאזינות, לאחר שמאז הקמתה בשנת 2009 ועד 2011 לא הושמעו נשים בתחנת הרדיו "קול ברמה". מי שייצגו את 'קולך' הם עורכי הדין אסף פינק ואורלי ארז-לחובסקי מהמרכז הרפורמי לדת ומדינה.

לפי Ynet, בשנת 2013, לאחר שהתחנה התחייבה לתקן את המצב, פורסם דו"ח של "יפעת", ובו נתונים לפיהם לא חל שינוי מהותי בהשמעות נשים בתחנה החרדית, וכי 95% מכלל שידוריה של 'קול ברמה' - ללא נשים.

סך מיליון השקלים שבו תחויב התחנה, יועבר לקרן שתחלקו לטובת תוכניות להעצמת נשים. לפי סקר שהגישה "קולך", לפחות 20% ממאזינות התחנה נפגעו במידה רבה או במידה רבה מאד ממדיניות אי השמעת נשים בתחנה.

בית המשפט קבע, כי הואיל ולתחנה מאזינים כ-200 אלף בתי אב, ובהנחה שבכל בית אב מאזינה לפחות אישה אחת לשידורים – הרי שלפחות 40 אלף נשים נפגעו מהתנהלותה של "קול ברמה".

לדברי השופטת, מדובר ב"נזק לא ממוני של תסכול, צער, עלבון, תחושת השפלה, תחושות של פגיעה בכבוד ובערך העצמי, העמקת תפיסות של נחיתות נשית ומניעת השפעה על סדר היום הציבורי".

בפסק הדין צוטטו טענות התחנה כי מטרת הקמתה הייתה "לענות על צרכיו של הציבור החרדי", שאותו הגדירה "ציבור המודר לחלוטין מאפשרות להשתתפות פעילה בשיח הציבורי בישראל ומשוק התקשורת". המטרה היתה לתקן "תחושות עוול, קיפוח וניכור".

השופטת דחתה את הטענות וקבעה "הנתבעת נהגה ממש באותו האופן במחציתו של אותו ציבור מודר".

יצוין כי הסכום, מיליון ש"ח, הוקטן לאחר שעמד על למעלה מ-10 מיליון ש"ח. הסכום צומצם בשל אי-יכולתה הכלכלית של התחנה לעמוד בפיצוי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר