"לקראת שבת"

הפגנת הענק בליל שבת: כל הפרטים וההסברים על האירוע

בשל חילולי השבת בעבודות הרכבת בציר ז'בוטינסקי צפויים עשרות אלפים לצאת ולהפגין בליל שבת הקרוב. המארגנים: "הודענו למשטרה שאין צורך בשום שמירה או אבטחה משטרתית" (חרדים)

מתחם עבודות הרכבת (צילום: בעריש פילמר)

מארגני ההפגנה הגדולה הצפויה בליל שבת בציר ז'בוטינסקי בו נערכים עבודות הרכבת בשבת מסרו הערב את ההוראות לקיומה של עצרת התפילה. "תושבי בני ברק לאלפיה אנשים נערים וטף יוצאים מחר ליל שבת לתפילת שבת המונית על ציר חילול השבת כשאומנות אביהם בידיהם. לעורר בתפילה ולמחות על החילול שבת המחפיר הנעשה ברחובותיה של העיר", נאמר בהודעה.

על פי המארגנים, בכל בתי המדרשות ובתי הכנסיות יתאספו לתפילת מנחה של ערב שבת. "אחרי מנחה יצאו יחד כל מתפללי בית המדרש יחד עם הנערים והטף כדי לחנכם במצוות ובכדי שירגישו איך נבנתה חומת השבת בבני ברק", נמסר.

גבאי בתי המדרשות יקבלו ביום שישי סידורי תפילה מיוחדים שהודפסו מראש למעמד בכדי להקל על הציבור מלטלטל סידורים.

מטעם רב העיר הגאון הרב משה יהודה לייב לנדא וחתנו רב העירוב, הרב בלינוב, סודר העירוב באופן המחמיר שיקיף את כל מתחם המחאה שאלו המחמירים יוכלו גם לטלטל.

לאורך כביש גהה ודרך ז'בוטינסקי יוקמו מס' מתחמים מרכזיים שם יהיו כיסאות וסטנדרים וכן טליתות לבעלי תפילה של כל בית מדרש קהילה וחוג.

אדמור"י ורבני העיר שליט"א יתמקמו יחד עם חסידיהם ותלמידיהם בצמתים המרכזיים של קוקה קולה, גשר רמת אלחנן, צומת גהה, צמתי ז'בוטינסקי הרב שך, סוקולוב, רבי עקיבא.

המארגנים מתמודדים גם עם הטענות בנוגע לחילול השבת של כוחות הביטחון ואמרו כי "בהודעת ראש העיר לראשי המשטרה הובהר שמבחינת ארגון הסדרי תפילה אין צורך בשום שמירה או אבטחה משטרתית בפרט עקב פריסת המחאה על רדיוס רחב כ"כ. מטרת התפילה היא לצאת ידי מחאה ותפילה לאדון כל שיפתח את ליבם של היהודים לטעום את טעם השבת".

לאחר התפילה יוצבו שקיות גניזה מיוחדות שם יוכלו להניח את סידור התפילה החד פעמי שהודפס לאלו החפצים בכך.

תפילות השבת יתפרסו במשך כמעט 3 שעות מכניסת השבת כשכל חוג וקהילה תקיים מנהגיה כמו בבתי מדרשם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר