סערה בלוד:

חב"ד זועמים בגלל אתיופית ברשימה הדתית

כמה מעסקני שכונת חב"ד בלוד זועמים על הבית היהודי בעיר שהחליט להציב את נציג השכונה במקום השלישי ולפני להציב אתיופית שאינה שומרת תומ"צ. "בניגוד לעמדת הרבי" (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ישיבת חב"ד בלוד (צילום: באדיבות המצלם)

בקדנציה האחרונה מנתה סיעת 'הבית היהודי' בלוד 2 נציגים במועצת העיר. לטענת אנשי חב"ד בעיר, במהלך 5 שנים אלו דאגו אנשי הבית היהודי בעיקר לגרעין התורני בעיר, הנמנים על חובשי הכיפות הסרוגות כשאת שאריות התקציבים חילקו לכלל תושבי העיר ובהם גם חסידי חב"ד.

לקראת הבחירות הקרבות החליטו בבית היהודי לנצל את הכח החב"די העולה בלוד ולקחו אחד מתושבי השכונה ופרסמו, כי הוא יוצב במקום השלישי הלא בטוח ריאלי, מבלי להתחשב בכוחה האמיתי של חסידות חב"ד, המונה לדברי אנשי החסידות בעיר, כמעט 2 מנדטים אם היו הולכים כרשימה נפרדת ומאוחדת.

לצורך כך, גייסו בבית היהודי את רב השכונה הרב ברוך יורקוביץ', שנתן את ברכתו למהלך, בתקווה שאכן כך הם פני הדברים והצטרפות למפלגה תחזק את צרכי השכונה.

ביום שישי האחרון, הגיעה לאנשי חב"ד הידיעה, כי בחדרי חדרים ובהחבא החליטו בסיעת הבית היהודי להציב במקום השני אשה מהעדה האתיופית שאינה שומרת מצוות ובוודאי שענייני תומ"צ וחב"ד אינם בראש סדר יומה דבר שמעלה חשש כבד מבחינתם כי יימחק לגמרי את הסיכוי להציב מישהו מחב"ד בעירייה ולדאוג לענייני השכונה.

תושבי השכונה שהתאספו במוצ"ש לאסיפת חירום, הביעו את זעמם על המהלך הנוגד לדעתם את דעתו הברורה של הרבי מליובאוויטש על הצבעה לרשימה חרדית ביותר ועל כך שאין להתפשר כלל וכלל על אופייה הדתי והחסידי של השכונה שנבנתה ע"י הרבי מליובאוויטש ובהכוונתו הרצופה.

תושבי השכונה הביעו פליאה על ההצהרה של אנשי הבית היהודי, כי המהלך כביכול מתואם עם המרא דאתרא מה שלדבריהם לא ייתכן כנכון כשזה עומד בניגוד הגמור לדעתו של הרבי מליובאוויטש.

עסקני השכונה יצאו בקריאת חירום שלא להצביע לבית היהודי ולא לשתף פעולה עם המהלך המתוכנן וקראו לכלל התושבים לתת את הכח לאחת מהרשימות החרדיות בעיר ולחזק את מוסדות השכונה ולשמר את אופי השכונה.

יו"ר הבית היהודי, יוסי הרוש מסר בתגובה ל'כיכר השבת': "לצערי, מספר תושבי השכונה המונה מספר קטן מעשר אצבעות פועל ללא הפסקה מזה חמש ואף לפני כן כנגד רב השכונה ונגד הנציגים במועצה ולא משנה מה, הם יעשו הכול להשחיר את המצב. וכך גם במקרה המדובר, פרסמו שורת שקרים ללא כל בדיקה".

עוד הוסיף הרוש: "לא נעשה דבר ללא התייעצות מראש וקבלת ברכת הדרך כולל שאלה באגרות הקודש של הרבי. לצערי אנשים מעדיפים להשמיץ ולהוציא שם רע לשכונה וכדומה בלי שום כבוד מינימלי לרב השכונה או לאנשים, וחבל מאוד".

תגובת רב השכונה לא התקבלה עד למועד פרסום הכתבה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר