מבוכה בניו יורק

טראמפ נאם בעצרת האו"ם, המנהיגים גיחכו

נשיא ארה"ב טראמפ נאם בעצרת האו"ם והצליח לעורר גיחוך קל בקרב המנהיגים באולם. הוא מתח ביקורת חריפה על איראן ואמר כי ארה"ב מחויבת לשלום בין ישראל לפלסטינים (בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
טראמפ באו"ם. ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נאם אמש (שלישי) בעצרת האו"ם וגרר גל צחקוקים מהמנהיגים באולם, כשאמר כי "שלי השיג יותר מכל ממשל אחר בהיסטוריה האמריקאית". בעקבות הגיחוך בקהל, הגיב טראמפ: "באמת", אך הצחקוקים גברו וטראמפ הוסיף במבוכה: "לא ציפיתי לתגובה הזו, אבל אוקיי".

בנאומו מתח ביקורת חריפה על איראן, תקף את מוסדות האו"ם, הציג קו פייסני מול צפון קוריאה והתעלם מרוסיה ומנשיאה ולדימיר פוטין.

טראמפ אמר בנאומו על איראן כי "מנהיגי איראן זורעים תוהו ובוהו, מוות והרס. הם גוזלים את המשאבים של האומה כדי להעשיר את עצמם ולייצר כאוס ברחבי המזרח התיכון. אסור להרשות למשטר שקורא 'מוות לאמריקה' ושמאיים להשמיד את ישראל להחזיק נשק גרעיני".

הנשיא האמריקני הטביח סקנציות נוספות על איראן וקרא לכל העמים "לבודד את המשטר האיראני".

לפני הנאום צייץ טראמ כי דחה הצעה להיפגש עם מנהיג איראן, חסן רוחאני, אך אמר כי אולי יסכים לפגוש אותו בעתיד. "אני בטוח שהוא אדם נחמד מאוד", צייץ טראמפ, "אני חושב שבשלב מסוים תהיה עיסקה עם איראן".

טראמפ התייחס בנאומו להעברת שגרירות ארה"ב לישראל ואמר כי גם אחרי הצעד הזה, ארה"ב מחויבת להשגת שלום בין ישראל והפלסטינים.

על המצב בסוריה, אמר טראמפ כי "תהיו בטוחים שארצות הברית תגיב אם אסד יפרוס נשק כימי", וציין כי פתרון הבעיה הסורית חייב לכלול פתרון לסוגיה האיראנית.

בנאומו, יצא טראמפ נגד מדינות "שלא מכבדות אותנו" והבטיח להפסיק לתת להן סיוע. כמו כן הגדיר את מועצת זכויות האדם של האו"ם כ"מביכה" ושלל את הלגיטימיות של בית הדין הפלילי הבינלאומי.

"לא ניתן יותר שהעולם ינצל את העובדים שלנו, שירמו את החברות שלנו ויעשקו את העושר שלנו", הכריז טראמפ.

שגריר ישראל באו”ם, דני דנון, אמר לאחר הנאום כי "ארה"ב נמצאת בצד הנכון של ההיסטוריה עם עמידה איתנה לצד ישראל ומאבק ליציבות במזרח התיכון. ארה"ב מובילה את האו"ם לעידן שמפורר את האובססיה לישראל ובולם את איראן".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נחת הלילה בניו יורק, לקראת נאומו בעצרת האו"ם. נתניהו אמור להיפגש אמור עם הנשיא טראמפ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר