ה'קולולם' החרדי

אברומי וינברג ובחורי רש"י שרים "ברכת כהנים" • צפו

300 תלמידי ישיבת רש"י התקבצו במושב תפרח עם הזמר והיוצר אברומי וינברג, למדו את הקולות והתווים של "ברכת כהנים" בעזרת המנצח אהרלה נחשוני, והצטרפו לקליפ מיוחד בהשראת מיזם שירת ההמונים (מוזיקה)

(צילום: נתי אלבר עריכה: שמעון נטף)

הזמר והיוצר אברומי וינברג משחרר קליפ מוזיקלי חדש ומושקע אותו הפיק יחד עם כ-300 בחורי ישיבות שהתכנסו לערב שירה ראשון מסוגו במגזר החרדי.

אברומי, בן למשפחה חרדית מהישוב מבוא חורון, בעלת שושלת אדמו"רים מפורסמת' מביא בשירתו את קולם של בני הנוער, ורבים מהטקסטים אותם כתב בכשרון מדברים על ההתמודדויות המיוחדות שהביאו איתם שנות ה-2000.

את "ברכת כהנים" שאת מילותיו שאב מהמקורות הלחין אברומי לכבוד המאורע הדו שנתי המתקיים בכותל המערבי מידי סוכות ופסח, אז מתכנסים עשרות אלפי יהודים מכל רחבי העולם כדי להתברך בברכה המסורתית מאלפי הכהנים.

הקליפ המושקע נוצר בשיתוף פעולה מדהים עם בחורי הישיבה בה למד בעברו, ישיבת רש"י. הבחורים (כשלש מאות במספר) התכנסו לערב שירת המונים, למדו את הקולות ואת התווים בעזרתו של המנצח אהרלה נחשוני, ולאחר כשעה כבר צילמו את השירה הקבוצתית בשעות הדמדומים והשקיעה במושב תפרח שבצפון הנגב שם שוכן לו סניף נוסף של ישיבת רש"י המונה כיום שישה סניפים ברחבי הארץ.

אברומי מספר כי את הרעיון לבצע את השיר בקונספט הזה הוא שאב מטרנד שירת ההמונים שכבש את המדינה "אני מכיר את המגזר הדתי והחרדי ואת אהבתו למוזיקה טובה, וחשבתי שאין מתאים ממנו כדי לבצע פרויקט שירת המונים".

לדבריו, "הרב שלי ששמע על הרעיון והרצון שלי להפיק את המיזם המיוחד הזה הציע לבצע את זה יחד עם בחורי הישיבה ובמחנה הקיץ של הישיבה הוקדש לזה ערב שמרגע לרגע התגברו בו העוצמות. הבחורים היו בפנים מהרגע הראשון וגילו יכולות מוזיקליות גבוהות".

אברמוי מוסיף כי "השאיפה שלי היא שכל מי שהשיר יגיע אליו יצליח להתחבר קודם כל למילים העתיקות והכל כך נצרכות בדור שלנו, ואחר כך גם ללחן ולביצוע המיוחד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר