סערת ההפרדה

הזמר החרדי: "חבל שלי לא ביטלו את האירוע"

הזמר ישי לפידות התייחס לסערה שנחשפה ב"כיכר השבת" כאשר עיריית ת"א איימה לבטל את שמחת בית השואבה: "תל אביב תחזור לעצמה וליראי ה' יתנו לחיות בארץ הזאת" (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(תמונה: אריאל רבינסקי )

לאחר הפרסום ב'כיכר השבת' לפיו עיריית תל אביב איימה לבטל את שמחת בית השואבה בהשתתפות הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף בשל כך שהאירוע מתקיים בהפרדה בין גברים לנשים, הזמר ישי לפידות, שלא פעם נמצא מתבטא בנושאים פוליטיים, התבטא בהופעה אמש: "בעזרת ה' העיר תל אביב תחזור לעצמה וליראי ה' יתנו לחיות בארץ הזאת".

"האמת שקצת נפגעתי השבוע כשלא פסלו גם את האירוע שלנו, מה זה אנחנו לא בסדר, למה אותנו לא פסלו", אמר לפידות. "אבל רבותי, ועכשיו ברצינות, לפני חודשיים הקראתי אצלי בתוכנית ברדיו קול חי כרזה שחתום עליה ראש העיר, תכף אני יגיד לכם מה שמו, ובה כתוב שכיוון שתל אביב היא העיר העברית הראשונה ועיר עברית זה עיר יהודית אנו מבקשים בכל לשון של בקשה לסגור את כל החניות בשבת, שאף בית עסק לא יהיה פתוח".

לפידות הוסיף: "כך היה ראש עיר, תכף אני יגיד לכם מה שמו וזה לא ראש עיריית בני ברק וזה לא ראש עיריית ירושלים, זה היה מאיד דיזנגוף שחתום על כרזה גדולה המבקשת לסגור"..

"זה לא ייאמן, כמה שנים סך הכל? מה זה שביעים שנה. קשה מאוד לקרוא אבל זה מודעה עירונית מספר 36 נגד חילול שבת בפרהסיה".

לפידות עובר לקרוא מהמכתב עליו חתום דיזנגוף, "אני רק יקריא לכם את הסוף, אחרי שיש את כל האזהרות והבקשות מתושבי העיר לשמור את השבת, אז כתוב שימרו את השבת והיא תשמור עלינו".

לסיום אומר לפידות "אז גם לראשי עיר שאינם דתיים ואינם חרדים גורמים לנו להתגעגע, אבל בעזרת ה' העיר תל אביב תחזור לעצמה ומה שנקרא ואומרים חיה ותן לחיות גם ליהדות הדתית והחרדית וליראי ה' יתנו לחיות בארץ הזאת".

אמש (שלישי) נחשף בכיכר השבת כי יומיים בלבד לפני האירוע, הועבר מיקום שמחת בית השואבה בתל אביב יפו, לאולמי 'ויולה' בעיר, וזאת בשל דרישת ארגוני הנשים והמשנה ליועץ המשפטי לממשלה דינה זילבר לקיים את האירוע - ללא ההפרדה.

אירוע שמחת בית השואבה, בהשתתפות הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, היה אמור להיערך בגן התקווה בעיר, ומארגני האירוע נערכו להגעת אלפים. כראוי לאירוע מסוג זה, הוא תוכנן להיערך בהפרדה שוויונית בין גברים ונשים.

בעקבות פניית גורמים פוליטיים וארגוני הנשים בעיר ליועץ המשפטי לעירייה, הורה היועמ"ש למארגן האירוע, סגן ראש העיר נתן אלנתן, כי האירוע צריך להתקיים ללא הפרדה. אלנתן סירב לדרישתו כיוון שהיא נוגדת את ההלכה.

לאחר משא ומתן עיקש ואף התארגנות לעתירה לבית המשפט, הגיעו הצדדים לפשרה כי האירוע ייערך במיקום חילופי, בהתאם להלכה עם כללי ההפרדה הנהוגים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר