"צונאמי צונאמי"

מאות הרוגים ברעידת אדמה וצונאמי באינדונזיה

גל צונאמי שפגע באינדונזיה הביא למותם של לפחות 420 בני אדם. רבים אחרים נחשבים לנעדרים ואזורים רבים עדיין ללא אמצעי קשר. ההערכות הן שמספר ההרוגים עומד על אלפים • צפו (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מתוך ynet)

גל צונאמי אדיר היכה באינדונזיה לאחר רעידת אדמה עזה, בתים מכוניות ובני אדם רבים נשטפו בגל הגבוה ומאות בני אדם נהרגו עד עתה וגורל רבים אחרים אינו ברור עדיין.

בסרטון שהופץ, הצלם מצביע לכיוון הים ויחד עם חבריו מתחיל להזהיר את כל הנוכחים: "צונאמי, צונאמי". אנשים מתחילים לעלות למקומות גבוהים, בניסיון למצוא מחסה, אבל כנראה שאיש מהם לא מתאר את עוצמת הפגיעה. פחות מדקה לאחר מכן שוטף הגל הענק את החוף ולוקח איתו את כל מה שנקרה בדרכו.

בינתיים, מניין ההרוגים מהצונאמי ורעידת האדמה במדינה האסיאתית עלה הלילה (מוצ"ש) ל-420, והרשויות צופות כי המספרים יעלו בצורה משמעותית ברגע שיתחדש הקשר עם האזורים המרוחקים במדינה, ההערכות במדינה מדברות כי אלפי בני אדם שנהרגו באסון הטבע הקשה.

"ההערכה היא שכ-10 אלף פליטים מכונסים בחמישים נקודות שונות ברחבי העיר פאלו", אמר ראש ארגון החירום הלאומי. "אנחנו מתקשים בפריסת הכלים הכבדים שיסייעו לפינוי ההריסות ולאיתור הקורבנות והלכודים, כי רבים מהכבישים שמובילים לעיר נהרסו". הפצועים מטופלים באוהלים שהוקמו בשטחים פתוחים בעיר.

דובר ארגון החירום הלאומי אמר בתדרוך בבירה ג'קארטה, כי אלפי בתים, בתי חולים, קניונים ומלונות נפגעו ונהרסו. בעקבות מפולות וגלים גבוהים, נהרסו הגשר המרכזי והכביש הראשי שמובילים לעיר. "הצונאמי גרר עמו מכוניות, בולי עץ, בתים - פגע בכל דבר שהיה ביבשה", אמר הדובר והוסיף כי לפני שהצונאמי הגיע לחוף הוא נע במהירות של 800 קמ"ש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר