חוק הגיוס

נתניהו: "שהחרדים יפרקו את הקואליציה"

בכיר בקואליציה התבטא כי הסיעות החרדיות ושר הביטחון אביגדור ליברמן יכולים להגיע להבנות על חוק הגיוס, אך מחכים לראות האם ראש הממשלה רוצה בכלל לצאת לבחירות (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
ליצמן, נתניהו וליברמן (צילום: תומר נויברג, הדס פרוש, מארק ישראל סאלם - לע"מ, פלאש 90)

לקראת מושב החורף: בכיר בקואליציה מעריך כי הסיעות החרדיות ושר הביטחון אביגדור ליברמן יכולים להגיע להסכמות סביב חוק הגיוס החדש, אך בקואליציה ממתינים להחלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו האם בכוונתו לפרק את הממשלה ולצאת לבחירות.

"נתניהו יחליט אם לפרק את הממשלה הכי ימנית שהיתה כאן", צוטט הבוקר (שלישי) בכיר בקואליציה של נתניהו בשיחה עם 'ידיעות אחרונות': "אנחנו עצרנו וסיכלנו את הקדמת הבחירות ליוני האחרון, אבל הפעם הכל בידיים שלו. ליברמן והחרדים יכולים להגיע להסכמות על חוק הגיוס, אבל העבירו מסר לנתניהו שיעשו זאת רק לאחר שנתניהו יחליט אם הוא רוצה או לא להקדים את הבחירות. ברור לכל השותפות בקואליציה שביבי יקבע את תאריך הבחירות בהתאם למה שטוב לחקירות שלו".

לדבריו: "ראשי מפלגות הקואליציה מחכים לתשובה של ביבי: בחירות כן או לא. אף אחד באמת לא רוצה בחירות. מדובר בממשלה טובה והיא צריכה להמשיך ולעבוד. נתניהו כל הזמן מחשב את העניין החקירות שלו – האם טוב לו בחירות לפני ההחלטה של היועץ המשפטי לממשלה האם להגיש נגדו כתב אישום או אחרי החלטה כזו. בכל מקרה הקואליציה תקועה בעניין חוק הגיוס כי לא יגיעו להסכמות בלי לדעת מה החליט נתניהו".

מנגד, על פי הדיווח ב'ידיעות', בכיר בליכוד המקורב לנתניהו דחה את הדברים, וטען כי נתניהו לא יחליט על מועד הבחירות בגלל החלטת היועץ המשפטי לממשלה בעניין חקירותיו: "אף אחד לא יודע מתי תהיה החלטה כזו ולכן נתניהו לא באמת יכול לקחת את זה בחשבון".

גורם בקואליציה ששוחח עם ראש הממשלה, ציטט את נתניהו כי אינו מתכוון להגיע להסכמות עם החרדים: "מצידי, שהחרדים יפרקו את הקואליציה בגלל החוק", אמר נתניהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר