מתח בפתח תקווה

המועמדים עלו לרגל: במי יתמוך ראש ישיבת 'אור ישראל'?

ראש ישיבת 'אור ישראל' צפוי להכריע את הבחירות לראשות העיר פתח תקווה לאחר שהכרעתו תוביל לתמיכה של כל הגוש הדתי. אמש, הצטופפו המועמדים השונים ב'הקפות השניות' בישיבה (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום תמונה ראשית: גבי בוטייל; וידאו: באדיבות המצלם)

כחודש לבחירות בפתח תקווה: בעוד 'יהדות התורה' וש"ס עדיין לא החליטו במי לתמוך לראשות העיר, אמש (שני) עלו המועמדים השונים לראשות העיר להיכל ישיבת 'אור ישראל', להשתתף במעמד הקפות שניות המסורתי ולהצטופף בצלו של ראש הישיבה הגאון רבי יגאל רוזן, ממנו תצא ההכרעה.

במהלך האירוע נצפו ראש העיר איציק ברוורמן, רמי גרינברג, איתי שונשיין ואורי אוהד, כשהם משתתפים במעמד, רוקדים עם בחורי הישיבה ולוחצים בחמימות את ידו של הגר"י רוזן.

בימים אלו הגר"י רוזן מחלים מניתוח בעמוד השדרה שעבר לפני מספר שבועות, ובשל כך נמנע ממנו מלרקוד באירוע. אך הוא קיבל את הנציגים במקומו כשלצדו הגאון רבי מרדכי רבינוביץ, ראש ישיבת "אור ישראל" לצעירים.

אלא של'כיכר השבת' הגיע תיעוד בו נראה ראש העיר המכהן איציק ברוורמן, שהגיע מלווה באנשי 'יהדות התורה', בסוד שיח עם הגר"י רוזן.

בסביבת ראש העיר ברוורמן טוענים בפני 'כיכר השבת' כי ראש הישיבה הרב רוזן הזמין באופן רשמי רק את ראש העיר המכהן איציק ברוורמן - מבין שאר המועמדים לראשות העיר, יחד עם רב העיר הרב מיכה הלוי.

לדבריהם, מדובר ב"אמירה משמעותית, לקראת תמיכה רשמית של הפלג האשכנזי באיציק ברוורמן לראשות העיר".

תושב השכונה שנכח במקום מספר ל"כיכר השבת" כי הגר"י רוזן, קיבל את ברוורמן בחמימות רבה ויוצאת ואף צוטט אומר לראש העיר ברוורמן, וליו"ר הבית היהודי איציק דעי: "הנה הקואליציה הבאה שלנו".

לאחר מכן רקד ברוורמן ממושכות במרכז היכל הישיבה כשספר תורה בידיו, יחד עם רב העיר הרב מיכה הלוי ונציגי יהדות התורה אליהו ברוכי וישראל פרידמן.

לעמדתו של הרב רוזן משקל גדול מאוד לגבי הכרעת הגוש הדתי כולו -הכולל גם את ש"ס והבית היהודי, כך שהחלטתו, מבטיחה את בחירתו של המועמד בו יתמוך הגוש הדתי.

בתחילת כהונתו של ברוורמן, היחסים בינו לבין הגר"י רוזן ידעו עליות ומורדות, ובעיקר מורדות, כולל התבטאות חריפה אחת של הגר"י רוזן לפני כשלוש שנים. אך מסתבר, שמאז יושרו ההדורים ועל פי ההערכה בקרב אנשי ברוורמן, הגר"י רוזן יביע תמיכה פומבית במועמדותו ובכך למעשה יוביל את הגוש הדתי כולו להכריע את הבחירות לראשות העיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר