פרסום ראשון

החרדים נעלמו: קינג טרפד תקציב לכנסיה

משרד הפנים העביר 700 אלף ש"ח לצורך שיפוץ כנסייה בירושלים, אך חבר המועצה, אריה קינג, פעל לסיכול ההעברה כשהוא מציין שעל פי ההלכה יש איסור לסייע לע"ז (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הכניסה לכנסייה שזקוקה לשיפוץ (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

מחר תעלה להצבעה בוועדת הכספים בעירית ירושלים העברתם של 700,000 ש"ח לטובת קתדרלת "המלאך" בעיר העתיקה לאחר שזו טורפדה לפני כשבועיים על ידי יו"ר סיעת "מאוחדים" אריה קינג.

העלילה מתחילה לפני מספר שבועות אז צונחת מתקרת הכנסייה אבן וגורמת לסכנת קריסה של התקרה כולה. אנשי הכנסיה פנו למשרד הפנים, והשר דרעי הביע נכונות לסייע בשיפוץ התקרה וחיזוק המבנה כשהתקציב מועבר ממשרד הפנים לעיריית ירושלים.

חברי הוועדה התכוונו לאשר את ההעברה לכנסייה, אלא שחבר מועצת העיר ויו"ר סיעת "מאוחדים" אריה קינג, הודיע כי חל איסור הלכתי לסייע בהעברת כספים למקום עבודה זרה וכי הוא מתנגד להעברת התקציב ולהעלאת הנושא על סדר היום. יצוין, כי קולם של הנציגים החרדים מלבד יו"ר סיעת יהדות התורה בעירייה, יעקב הלפרין, נדם במאבק.

חברו לסיעת "מאוחדים" דב קלמנוביץ' הודיע, כי הוא מצטרף לעמדת קינג ויחד עם ח"מ העיר יעקב הלפרין הצליחו למנוע את הדיון בנושא. לבקשת ראש העיר ניר ברקת, מחר תעלה הסוגיה להצבעה מחודשת בישיבת מועצת העיר וצפוי מאבק סוער.

בשיחה עם "כיכר השבת" אומר קינג, כי הוא מאמין שגם הפעם יצליח לטרפד את ההעברה: "אני חש בושה שמשרד הפנים שבראשו עומד יו"ר סיעה חרדית מעלה על דעתו לממן שיפוצה של כנסיה, בית עבודה זרה ועוד בלב ליבה של העיר העתיקה במרחק פסיעה ממקום קודש הקודשים".

"החוצפה היא שאת העבירה לחזק ולהציל מקום עבודה זרה, ניסה משרד הפנים ושר הפנים להטיל על עיריית ירושלים.
אני גאה בכך שבוועדת הכספים הצלחתי לעצור את החרפה הזו ולהותיר את העירייה מחוץ למשחק המלוכלך, אומר קינג.

לדבריו הוא ימשיך במאבק גם מחר, "בטוחני שגם מחר, בישיבת המועצה, יהיה רוב לעמדתי שיש להחזיר את הכסף לשר הפנים ושיחפש לעצמו גויים שיבצעו את העבודה של שיפוץ מקום עבודה זרה, שיפוץ שמנוגד למצוות עשה מדאורייתא שיש לסתור בתי עבודה זרה בארץ ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר