מתיחות בגבול

לקראת הסלמה בדרום: צה"ל פרס 'כיפת ברזל'

צה"ל פרס הצהריים סוללות של מערכת ההגנה 'כיפת ברזל' בדרום הארץ, וזה בשל החשש מהתחממות הגזרה. רה"מ נתניהו: חמאס טועה אם הוא חושב שיוכל לתקוף אותנו (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
סוללת כיפת ברזל (צילום: צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

בצה"ל חוששים מהסלמה בדרום הארץ, והצהריים (חמישי) נפרסו סוללות מערכת ההגנה 'כיפת ברזל' בישובי הדרום.

במהלך מסיבת עיתונאים עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו למתיחות בדרום ואמר: "חמאס טועה אם הוא חושב שיוכל לתקוף אותנו - תגובתנו תהיה קשה מאוד".

לדבריו: "חמאס מנסה להתחמש נגד ישראל ובנוסף אבו מאזן הקשה את המצב בעזה כשחנק את העברת הכספים מהרש"פ לעזה והתוצאה היא שחמאס תוקף את ישראל. אבו מאזן מתערב בכל דרך בנסיונות האו"ם לנהל על המצב בעזה ומדינות רבות מוקיעות אותו".

מוקדם יותר, הרמטכ"ל, רב אלוף גדי אזינקוט, החליט בתום דיון הערכת המצב בהשתתפות בכירים בצה"ל ובשב"כ. בסיום הישיבה החליט הרמטכ"ל לתגבר כוחות באופן נרחב בימים הקרובים במרחב פיקוד הדרום.

מדובר צה"ל נמסר כי הוחלט על "המשך המדיניות הנחושה לסיכול פעילות הטרור ומניעת חדירה לישראל במרחב גדר המערכת ברצועת עזה.

"צה"ל ערוך ומוכן למגוון תרחישים ורואה בארגון הטרור חמאס אחראי לכל המתרחש ברצועת עזה וממנה".

חבר הקבינט המדיני ביטחוני נפתלי בנט הגיב להחלטה ואמר: "תיגבור כוחות צה״ל בגבול הרצועה הוא צעד נכון בכיוון הנכון. יש להפסיק את חדירות הגבול היומיומיות של חוליות חמאס לישראל ואת זריקת מטעני הנפץ על כוחותינו. היערכות כזו יש בה דווקא כדי לצמצם את הסבירות לעימות".

כזכור, הבוקר פורסם בעיתון 'ידיעות אחרונות' ראיון עם מנהיג חמאס ברצועה יחיא סנוואר שאמר: "מלחמה חדשה היא לא האינטרס של אף אחד. בוודאי לא האינטרס שלנו. למי יש רצון להתעמת עם ארבע רוגטקות מול מעצמה גרעינית? במלחמה לא משיגים שום דבר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר