מדינות המערב מגנות את רוסיה: "מנודה"

במערב מאשימים ביממה האחרונה את רוסיה במתקפת סייבר על גופים ומוסדות בינלאומיים כדי לקדם את מטרותיה. מדינות רבות פרסמו גינויים כנגד רוסיה שמצד מכחישה הכל (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

יחסי החוץ של רוסיה מסתבכים שוב: מדינות במערב פרסמו ביממה האחרונה הודעות גינוי מתואמות נגד רוסיה, שלטענתן מנהלת מבצע עולמי של מתקפות סייבר נגד מוסדות בינלאומיים. על פי הטענות רוסיה פעלה כנגד ארגונים דוגמת הארגון למניעת הפצת נשק כימי ועד הסוכנות העולמית למניעת סימום בספורט (WADA).

שר ההגנה הבריטי אף אמר היום (חמישי) שרוסיה הפכה ל"מדינה מנודה" – אחת ההתבטאויות החריפות ביותר נגד מוסקבה מאז המלחמה הקרה.

ההאשמות נגד רוסיה פורסמו בפגישת שרי ההגנה של חברות נאט"ו בבריסל, שהציגו חזית אחידה מול רוסיה. "אלה לא פעולות של מעצמה גדולה, אלה פעולות של מדינה מנודה", אמר גאווין וויליאמסון, מזכיר ההגנה הבריטי. ג'ים מאטיס, מזכיר ההגנה של ארה"ב, אמר שרוסיה חייבת לשלם מחיר על מעשיה.

בעלות הברית במערב גינו את מתקפות הסייבר של ה-GRU – סוכנות המודיעין הצבאי של רוסיה, ששניים מחבריה נאשמים בבריטניה בהרעלתו למוות של המרגל סרגיי סקריפל.

מנגד, הרוסים מכחישים את כל הטענות. משרד החוץ הרוסי טען שמדובר ב"קוקטייל שטני" של אנשים עם "דמיון מפותח". במוסקבה הציגו את ההאשמות כקמפיין אנטי-רוסי, שנועד להציג את רוסיה כמדינת אויב. סרגיי ריבקוב, סגן שר החוץ הרוסי, אמר שלהאשמות נגד ארצו "אין גבול".

יצוין, כי רוסיה נמצאת כבר במשבר ביחסיה עם מדינות המערב, שהתחיל במעורבות בלחימה באוקראינה והכיבוש של האי קרים והמשיך בהרעלת סקריפל על אדמת בריטניה בניגוד לחוק הבינלאומי ולמוסכמות בין המדינות.

על פי הדיווח בסוכנויות הידיעות, בריטניה והולנד טוענות, שרוסיה שלחה באפריל ארבעה סוכנים להאג, מצוידים באנטנות WiFi ובמכשירי ריגול. לטענתן, ארבעת הסוכנים ניסו לפרוץ למחשבי הארגון למניעת הפצת נשק כימי - שחקר אז את הרעלת המרגל סקריפל ובתו באנגליה, ואת המתקפות הכימיות של בשאר אסד - בן בריתו של ולדימיר פוטין.

בהודעה ההולנדית נמסר, שהרוסים שהגיעו ב-10 באפריל נתפסו שלושה ימים לאחר מכן, עם ציוד ריגול, במלון שסמוך למטה הארגון בהאג. לפי הולנד הם תכננו לנסוע למעבדה של הארגון למניעת הפצת נשק כימי בשוויץ, שבה הוא מנתח דגימות של חומרים כימיים. הולנד גירשה אותם בחזרה לרוסיה. ההולנדים אף פרסמו היום את תצלומי הדרכון של הארבעה: אלכסיי מינין, אולג סוטניקוב, יבגני סרבריאקוב ואלכסיי מורנץ.

אחרי הודעתה של הולנד האשימה ארה"ב את הארבעה ושלושה סוכנים נוספים בפריצות לארגונים בינלאומיים נגד סימום בספורט, בראשם WADA. בהודעת משרד המשפטים נמסר שהסוכנים, אנשי ה-GRU, רצו להעניש את הארגונים שחשפו את תוכנית סמי המרץ של רוסיה וספורטאיה וקראו לאסור על השתתפות ספורטאים רוסים בתחרויות בינלאומיות.

שבעת הסוכנים הרוסים הואשמו גם בניסיון לפרוץ למחשבי 'ווסטינגהאוס אלקטריק', חברת אנרגיה גרעינית.

נגד שלושה מהשבעה כבר הוגשו בארה"ב כתבי אישום בעניין אחר – ההתערבות הרוסית בבחירות 2016, במסגרת חקירת התובע המיוחד רוברט מולר.

בנוסף, הלילה (חמישי) פרסמה בריטניה הערכה שמבוססת על נתוני מרכז הסייבר הלאומי, שלפיה סוכנות ה-GRU הרוסית עומדת מאחורי גל של תקיפות סייבר בשנים האחרונות. לפי בריטניה ה-GRU אחראי כמעט בוודאות להפצת הווירוס BadRabbit, למתקפת הסייבר נגד הסוכנות הבינלאומית נגד סימום ב-2017, לפריצה למחשבי הוועידה הדמוקרטית הלאומית בארה"ב ב-2016 ולפריצה למיילים של תחנת טלוויזיה בריטית ב-2015.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר