ממתינים במתח

האם דונלד טראמפ יזכה בפרס נובל לשלום?

היום צפויה וועדת הפרס הנורבגית להכריז באוסלו על הזוכה או הזוכים בפרס נובל לשלום. הפרס היוקרתי יכול להגיע לאחד מ-331 המועמדים שהוגשו השנה כולל נשיא ארה"ב (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
המפגש עם נשיא צפון קוריאה (צילום: שילה קרייגהד, הבית הלבן)

דונלד טראמפ? קים ג'ונג און? מון ג'אה אין? לקראת ההכרזה היום (שישי) על הזוכה בפרס נובל לשלום ממתינים הנשיאים של קוריאה ונשיא ארה"ב במתח רב לראות האם מאמציהם יוכרו על ידי וועדת הפרס היוקרתית והפרס יוענק להם בטקס החגיגי בעוד כחודשיים.

בעיקרון התחרות קשה מאד. 331 אישים וארגונים הוצעו כמועמדים אפשריים לחמשת חברי הוועדה לפרס שיוענק. המועמדים כולם משמעותיים שכן לא כל אחד יכול להציע את שמו לוועדה ורק בעלי "זכות בחירה" כזוכי פרס נובל לשעבר יכולים להציע מועמדים לפרס.

בעיקרון הרשימה סודית ואינה מתפרסמת בצורה גלויה, אך רבים מנסים לנחש ולהעריך מי יהיו הזוכים בפרס היוקרתי.

רבים סבורים שהמועמדים המובילים במירוץ הם רודן צפון קוריאה קים ג'ונג און, ונשיא השכנה מדרום מון ג'אה אין. השנה הם השיגו פריצת דרך ביחסי המדינות אחרי עשרות שנים של עוינות והכריזו סופית על סיום המלחמה ביניהם. אך למרות זאת, מומחי הנובל מטילים ספק בסיכויים של השניים לזכות בנובל לשלום למרות ההתקדמות הדרמטית הן בשל התנהגותו העריצה של און כלפי בני עמו והן בשל העובדה שלמרות ההצהרות עדיין הדברים בשטח לא קרו והצפון קוריאנים עדיין לא פירקו לחלוטין את הגרעין שלהם.

אחד המועמדים הבולטים הוא הנשיא האמריקני, דונלד טראמפ. כמה אישים בינלאומיים כמו בוריס ג'ונסון, שהיה שר החוץ בבריטניה, ואפילו מון בעצמו, קראו להעניק לו את הפרס על מאמציו הרבים בתחום. לדעת רבים טראמפ עשוי לזכות בפרס על קידום השלום בחצי האי קוריאה – וההפגישה היסטורית עם קים ג'ונג און לאחר עשרות שנים של נתק מוחלט בין המדינות.

אך גם לטראמפ יכולה להיות בעיה לזכות בפרס היוקרתי שהוענק לקודמו, למרות שלא עשה דבר משמעותי שאכן הצדיק את הפרס שקיבל. הפרישה מהסכם הגרעין עם איראן ומהסכם האקלים שנחתם בפריז בכהונת אובמה יכולים לעמוד לטראמפ לרועץ, לצד דמותו שאינה נחשבת לאהודה בקרב אנשי האקדמיה בארצו ומחוצה לה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר