המאבק על השבת

'מי ברק' מאיים לעצור מים לעבודות הרכבת

תאגיד המים של בני ברק 'מי ברק' הודיע במכתב לחברת נת"ע המבצעת את עבודות הרכבת במתחם העיר כי הוא יעצור את זרם המים בשבתות וחגים. דיון ייערך הבוקר בביהמ"ש (בארץ)

מתחם עבודות הרכבת (צילום: בעריש פילמר)

תאגיד המים והביוב העירוני של בני ברק "מי ברק" הודיע אתמול (חמישי) לחברת נת"ע, המקימה את הרכבת הקלה, כי בכוונתו לנתק את חיבור המים והביוב מאתר העבודות "אם המושבות" הסמוך לבני ברק בשבתות ובחגים. בנת"ע הגיבו בחריפות, ואמרו כי "עיריית בני ברק מנהלת מלחמת דת משולחת רסן תוך סיכון חיי אדם וזלזול בוטה בפסיקת בית המשפט. הבוקר (שישי) יתקיים דיון בעתירה בבית המשפט.

כזכור, בנת"ע טענו כי "עצירת מכונות הכרייה מתחת לציר ז'בוטינסקי עלולה לגרום לבולענים ולקריסת קרקע". עוד אמרו בנת"ע כי ימשיכו בעבודות להקמת הקו האדום "תוך שמירה על בטיחות התושבים".

החלטת תאגיד המים הבני ברקי נמסרה במכתב ששלחו עורכי הדין של "מי ברק" לנת"ע בו נכתב כי "בכוונת מרשתנו לנתק את חיבור המים לביצוע עבודות הרק"ל בשבתות ובמועדי ישראל".

בבקשה בהולה שהגישה אתמול בצהריים נת"ע לבית המשפט היא דרשה להוציא צו מניעה שימנע את ניתוקם ממים. בנת"ע אף טענו כי במשך תקופה ארוכה עיריית בני ברק ותאגיד המים שלה מנסות לשבש את ביצוע עבודות הקמת הרכבת הקלה בעיר. "המבקשת ותאגיד המים בבעלות עושות שימוש בלתי חוקי בסמכויותיהן השלטוניות, במשאביהן ובכוחן הציבורי כדי לכפות על המשיבות שלא לבצע את העבודות בשבתות", כתבה עורכת הדין של נת"ע שרית דנה.

בנת"ע טענו שוב כי הפסקת עבודות הכרייה יוצרת סיכון להתמוטטות הקרקע מעל למכונת הכרייה ובסמוך לה ומשכך סיכון לחיי אדם ולרכוש. "על מנת לבצע את עבודות הכרייה ברציפות נדרש ייצור רציף של דיס, שהינו סוג של בטון דליל אשר מוזרק באופן רציף לתוך המנהרות, הנכרות על ידי המכונה. לצורך ייצור הדיס כמו גם לצורך פעולות נוספות באתר ולצורך הפעלת מכונת ה-TBM עצמה נדרשת אספקה שוטפת של מים".

נת"ע פירטו "שרשרת התעללויות" שממנה סבלו בגלל התנהלות עיריית בני ברק בחודשים האחרונים. בין היתר סירבה העירייה לחבר את אתר העבודות למערכת הניקוז העירונית וכיבתה את תאורת הרחוב הראשית סמוך לאתר ברחוב ז'בוטינסקי.

כאמור, הבוקר בשעה 10:00 יתקיים דיון בנושא בבית משפט המחוזי בתל אביב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר