הפתעה בסות'ביס

הציור נמכר במעל מיליון יורו ו... נגרס • צפו

האמן המסתורי 'בנקסי' הפתיע שוב את עולם האמנות כשגרם לגריסתה של יצירת אמנות שלו רגע אחרי שנמכרה במכירה פומבית ביותר ממיליון יורו, מול הקהל ההמום במקום (מעניין)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הציור במכירה הפומבית (צילום: דף האינסטגרם של בנקסי)

אמן הרחוב המסתורי 'בנקסי', ביצע בסוף השבוע האחרון את אחד התעלולים המוצלחים בהיסטוריה של האמנות, כשציור שלו השמיד את עצמו רגעים לאחר שנמכר במכירה פומבית בסכום של למעלה ממיליון יורו.

מדובר בציור "נערה עם בלון", שנמכר במכירה פומבית בבית המכירות "סותבי'ס" בלונדון. הציור נמכר בהצלחה רבה בסכום של 1.4 מיליון אירו, אלא שהרוכש הגאה לא זכה ליהנות מהציור שרכש: עם תום המכירה, החל הקנבס שעליו הציור להפוך לגזרי נייר, כשעבר דרך מגרסה מיוחדת שהותקנה במסגרת ולא ברור מהתיעוד כיצד היא החלה לפתע לפעול.

בנקסי שידוע בפרובוקציות אחרות שביצע בעבר, מיהר כמובן להעלות תיעוד של האירוע לחשבון האינסטגרם שלו, מלווה בכיתוב "הולך, הולך, הלך".

"ניכר שעשו לנו בנקסי", אמר המנהל הראשי של המכירה ומבכירי עולם האמנות באירופה, אלכס ברנציק שהופתע לחלוטין מפעולתו של הצייר המסתורי. התיעוד הופץ בעולם כולו ועורר עניין רב.

בהודעה מטעם בית המכירות נכתב: "שוחחנו עם הרוכש, שהופתע מכל הסיפור. אנו מתדיינים באשר לצעד הבא". זהותו של רוכש הציור לא פורסמה ובשלב זה עוד טרם ידוע אם התעלול יוריד את ערך היצירה, או אף יעלה את ערכה.

בהמשך היום העלה בנקסי סרטון לחשבון האינסטגרם שלו, בו רואים את תהליך הטמעת הגורס למסגרת הציור (שלטענתו התקיים לפני מספר שנים) ואת השתלשלות אירוע המכירה, בדגש על תגובתם ההמומה של הנוכחים בחדר שהחלו לזעוק כאשר התמונה נגרסה מול עיניהם.

בנקסי נחשב לאחד השמות הפופולריים בעולם האמנות אם כי הוא מסתורי ואף אחד לא יודע את זהותו האמתית. תחת מעטה של חשאיות הוא מפרסם את יצירותיו בחלקים שונים של העולם בעילום שם כשהוא מפעיל את מעריציו לחפש אחר יצירת האמנות שהחביא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר