כל הפרטים

הערב: הילולת שמעון הצדיק בירושלים

הערב (ראשון) יחל יום הילולת התנא שמעון הצדיק זכותו יגן עלינו. אלפים צפויםי לעלות לקברו בירושלים, ולערוך במקום הדלקות וחלאקה לילדי גיל שלוש. כל הפרטים (חדשות, בארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
ציון התנא שמעון הצדיק זי"ע (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הערב (ראשון) יחל יום הילולת התנא שמעון הצדיק זכותו יגן עלינו. אלפים צפוים לעלות לקברו בירושלים, ולערוך במקום הדלקות וחלאקה לילדי גיל שלוש. ההדלקה המרכזית תיערך הערב בשעה 19:15.

על פי המסורת, שמעון הצדיק קבור בירושלים על יד שכונת שייח ג'ראח. העדות הידועה הראשונה למסורת בדבר קבורתו נמסרה בשנת ד'תקצ"ה בידי רבי יעקב השליח אשר כתב: "וסמוך לירושלים מערת שמעון הצדיק ותלמידו".

הקבר היה שייך לערבי מקומי אשר גבה דמי כניסה עבור הכניסה והתפילה במערה, עד שבשנת ה'תרל"ו רכש הראשון לציון הרב אברהם אשכנזי זצ"ל את האדמה מבעליה הערבים.

למקום קבורתו של שמעון הצדיק נודעה חשיבות וקדושה בקרב יהודי ירושלים. נר תמיד הודלק במערה, ובחצר שמחוץ למערה נערכו חתונותיהם של בני ירושלים אשר מסיבות שונות לא היו יכולים להינשא בתוך העיר.

בתקופה בה הנסיעה למירון הייתה קשה או בלתי אפשרית, החלו נערכים בחצר המערה מידי בל"ג בעומר, הילולה לכבוד התנא רבי שמעון בר יוחאי וכמו גם טקסי חאלקה.

תפילה מיוחדת להתפלל על קברו של שמעון הצדיק: "ריבונו של עולם אלוקי צבקות יושב הכרובים, הנה באתי כהיום להשתטח ולהתפלל על קבר שמעון הצדיק הכהן הגדול, אשר שירת לפניך באמת ובתמים, ולכן אפיל תחינתי לפניך, כי כשם ששמעת את תפילת שמעון הצדיק אשר התפלל על עמך ישראל לפני ולפנים בבית קודש הקדשים, כן תאזין ותקשיב ברחמיך הרבים גם את תפילתי ואת תחינתי אשר הנני מתפלל פה על קברו...".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר