פגיעה בזהות היהודית

סמוטריץ' מתריע: לעצור לאלתר את הבאת בני הפלאשמורה

לקראת הדיון בממשלה על הבאתם לישראל של הורים ואחים של מי שעלו לישראל מקהילת הפלאשמורה, מתריע ח"כ סמוטריץ' כי הדבר יפגע בגיור ויביא הנה גויים רבים (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ בצלאל סמוטריץ' (צילום: יונתןז ינדל - פאש 90)


ח"כ בצלאל סמוטריץ' שיגר הבוקר (ראשון) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשרי הממשלה, בו הוא מבקש לעצור את ההרחבה הצפויה של הזכאים לעלות לישרא,ל שתידון היום בישיבת הממשלה בטענה כי מדובר בזכות עלייה לבני משפחה שאינם יהודים ושאינם מוכרים בחוק השבות.

תחת הכותרת: "הנדון: פגיעה בסטטוס קוו באמצעות הרחבה מופרזת של מעגל קרובי המשפחה הזכאים לעלות לישראל במסגרת ההצעה להחלטת הממשלה היום", כותב ח"כ סמוטריץ' כי "על שולחן הממשלה מונחת הצעת מחליטים לאשר ולממן הבאתם לישראל של הורים ואחים של מי שעלו לישראל מכוח השתייכותם לקהילת הפלאשמורה, על אף שקרובי משפחה אלו אינם יהודים לכל הדעות.

"בסדרת החלטות ממשלה אושרה עלייתם של בני קהילת הפלאשמורה. איני מבקש לעסוק כאן בשאלת זכאותם של בני הפלאשמורה לעלות לישראל אלא בהרחבה מסוכנת של זכות העלייה גם לבני משפחה שאינם יהודים בסוגי קירבה שאינם מוכרים בחוק השבות".

לדבריו, "כידוע סעיף 4א לחוק השבות התש"י-1950 מאפשר עלייתם לישראל של בן או נכד ליהודי ושל בני זוגם על אף שהללו אינם יהודים. זו היא הרחבה מופרזת ובעייתית דיה. אך גם לפי הגישה שקבע המחוקק, לא ניתנת זכות כניסה לישראל למי שהוא הורה לעולה מכוח שבות, לאחיו של עולה כאמור או לילדיו הבגירים שאינם יהודים. כך למשל, בן זוג לנכד של יהודי זכאי לעלות לישראל מכוח חוק השבות ובהמשך לכך אף להביא עימו את ילדיו הקטינים מנישואים קודמים (דהיינו מי שקירבתם היחידה ליהודי היא היותם נינים חורגים ליהודי). אך בני זוג אלו אינם רשאים להביא ארצה את ילדיהם הבגירים מנישואים קודמים וקל וחומר שלא את הוריהם ואחיהם.

"בניגוד לגישה המקובלת ביחס לכלל יהודי העולם, ממשלת ישראל אישרה בשנת 2016 (בהמשך להחלטה משנת 2015) העלאתם של 1300 איש ממחנות ההמתנה באתיופיה אם מדובר בהורים, אחים ובנים בגירים של מי שעלו לישראל מכח השתייכותם לקהילת הפלאשמורה".

סמוטריץ' מוסיף כי "כעת מונחת בפני הממשלה הצעה לאשר הבאה לישראל של עוד 1000 קרובי משפחה מסוג זה. יודגש כי החלטת הממשלה נדרשת מאחר ומדובר באנשים שאינם זכאי חוק השבות לפי שום קריטריון קיים. הם אינם יהודים, לא נשואים ליהודים, לא בנים של יהודים ולא נכדים של יהודים. באותה המידה ניתן לקבל החלטת ממשלה להעלות כל אדם אחר על פני הגלובוס.

"חוק השבות מרחיב דיו בסעיף הנכד (4א) וקובע כבר כיום סטטוס קוו מרחיב מדי אשר למעשה פוגע בזהותה היהודית של המדינה במקום לחזק אותה. אך הרחבת הפרצה לעבר הורים, אחים ובנים בגירים מייצרת שחיקה חדשה לשמירת זהותה היהודית של המדינה ולמעשה פותחת פתח לשרשרת קירבת משפחה בלתי נגמרת".

סמוטריץ' מתריע כי "פרקטיקה זו עלולה להתפתח לדרישה להעלות עוד ועוד בני משפחה מקירבה יותר ויותר רחוקה שהרי ברגע שקרוב במשפחה עולה לישראל הוא עצמו הופך לעוגן לדרישה מצד קרוביו שלו.

"פרקטיקה זו גם לא תיעצר ביחס לקהילת בני הפלאשמורה והיא תהווה בסיס להרחבה בלתי נגמרת של שרשור בני משפחה מכל מקום בעולם. כיצד תוכל המדינה להסביר בבג"ץ את ההבחנה שהיא עורכת בין עולים המשתייכים לקהילת הפלשמורה לבין עולים מחבר המדינות לדוגמא?! כיצד תוכל המדינה להצדיק בבג"ץ סירוב להעלאה של קרובי משפחה כאלה של זכאי חוק השבות ממדינות אחרות?!".

"אני קורא לכם לעצור לאלתר את המשך ההתרחבות ולהסיר מסדר היום את החלטת הממשלה המוצעת", כותב סמוטריץ'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר