פיגוע ירי בברקן

הנרצחים: קים יחזקאל וזיו חג'בי; נמשך המצוד אחר המחבל

הותר לפרסום כי קים לבנגרונד - יחזקאל ז"ל, אם לפעוט כבן שנה, וזיו חג'בי ז"ל, הם הנרצחים בפיגוע הירי באזור התעשייה ברקן • כוחות מיוחדים ממשיכים במרדף אחר המחבל שנמלט מהזירה (ביטחון)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הנרצחים על רקע החיפושים (צילום: פלאש 90)

הותר לפרסום כי קים לבנגרונד יחזקאל, בת 28, אם לפעוט בן שנה וארבעה חודשים וזיו חג'בי ז"ל מראשון לציון, הם הנרצחים בפיגוע הירי באזור התעשייה בברקן שבשומרון. בפיגוע נפצעה אשה אחרת באורח קשה.

במקביל, כוחות צה"ל, בשיתוף כוחות מיוחדים, ממשיכים בשעות אלו במצוד אחר המחבל - המוכר לכוחות הביטחון - שביצע את הפיגוע ונמלט מהזירה. מרכז החיפושים מתרכזים סמוך לכפר בו מתגורר המחבל, שוויכה, הסמוך לטול כרם.

הרמטכ"ל, רב אלוף גדי איזנקוט, הגיע לזירה וקיים במקום הערכת מצב שלאחריה הוחלט על תגבור כוחות הביטחון בגזרה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס מוקדם יותר לפיגוע הרצחני ואמר: "מדובר בפיגוע טרור מאוד קשה שבו נרצחו שני ישראלים באכזריות רבה ונפצעה אזרחית. כוחות הביטחון מצויים במרדף אחרי הרוצח ואני בטוח שנמצה את הדין איתו בהקדם. אני רוצה לשלוח בשמי ובשם הממשלה את תנחומינו למשפחות ואת תקוותינו להחלמה מהירה".

דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס אמר כי "מדובר בפיגוע טרור חמור שבוצע ע"י מחבל בן 23 מהכפר שוויכה בנפת טול-כרם. אנחנו ערוכים ופועלים לתפוס את המחבל ומשקיעים את מירב היכולות והכוחות, כולל יחידות מיוחדות, כדי לסיים את המרדף הזה בהקדם".

"מתנהלים כרגע שני מאמצים - מרדף אחרי המחבל באמצעות כוחות מתוגברים וחקירת האירוע עם שב"כ", הוסיף דובר צה"ל שציין כי המחבל נשא אישור עבודה אך "עדיין צריך לבדוק איך נכנס עם נשק, וזה ייבדק. יכול להיות שיש לו עוד מוטיבים חוץ מהרקע הלאומני אבל זה עדיין פיגוע טרור".

תא"ל מנליס הוסיף כי "הוא מחבל חמוש במנוסה ולכן עושים מאמצים רבים לתפוס אותו עם מירב הכוחות שיש לנו, כדי לסיים את המרדף הזה. כל הסימנים ללמה זה פיגוע הם חלק מהחקירה ולא ניכנס אליהם לפני שהוא ייעצר וייתפס".

דובר החמאס התבטא לאחר הפיגוע ואמר כי: "אנו מברכים את 'פעולת ברקן' שבאה בתגובה על פשעי הכיבוש בעזה וחא'ן אל-אחמר ועל ההתנחלויות בגדה המערבית".

באתר חמאס נכתב: "האינתיפאדה נמשכת. לא ניתן לדכא את ההתנגדות בגדה. זו התגובה הטבעית לפשעי הכיבוש. על אבו מאזן לחדול מיידית מהתיאום הביטחוני עם האויב הציוני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר