חשש מחילול שבת

בשבוע הבא: שידורי 'כאן' מלב השכונה החרדית

"אני אנהל על זה מאבק, לא אתן לזה לקרות, שהתאגיד יחפשו להם מקום אחר", הצהיר יו"ר ש"ס השר אריה דרעי. אך כבר בשבוע הבא יחלו עובדי 'כאן' לעבור למבנה החדש בי-ם (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
אולפני 'כאן' (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

פרסום ראשון: תאגיד השידור הציבורי 'כאן' יחל לשדר בשבוע הבא משכונת גבעת שאול בירושלים, בפתח השכונה החרדית 'הר נוף', וזה למרות הבטחות הפוליטיקאים החרדים שימנעו זאת.

בהודעה שנשלחה לעובדי 'כאן' והגיעה לידי 'כיכר השבת' נכתב: "נבחרת להיות חלק מה'פעימה הראשונה' במעבר תאגיד כאן לירושלים ולחנוך את המשרדים החדשים. המעבר יחל ביום רביעי 10 באוקטובר ויסתיים ביום ראשון ה-14 לאוקטובר, יום תחילת העבודה במתחם החדש".

במכתב פורטו ענייני הנוכחות ושעות החופשה שיקבלו העובדים בעקבות המעבר. כמו כן, סוכם כי העבודה תחל מיום ראשון שבוע הבא פרשת לך-לך. "יום ראשון ה-14 באוקטובר הוא יום תחילת העבודה הרשמי במשרדים החדשים. עליך להגיע לבניין כאן החדש ברחוב כנפי נשרים 23, גבעת שאול, ירושלים. שימו לב – בחלק מהמקומות מעודכנת עדיין הכתובת הישנה של האתר – כנפי נשרים 35, אז חפשו בניין משרדים בצבע ירוק".

כזכור, כבר לפני כשנתיים פרסם 'כיכר השבת' את ההתנגדות החרדית החריפה להקמת תאגיד השידור הציבורי בכניסה לשכונת הר נוף ובסמוך לגבעת שאול, זאת בשל העובדה כי התאגיד פועל גם בשבתות ובחגים, מה שיביא למקום תנועה ערה שעלולה להפר את מנוחת השבת של השכנים החרדים.

בנוסף, טענו המתנגדים כי רחוב כנפי נשרים עמוס ופקוק בימות החול, והצטרפות התאגיד לאזור תוביל לעלייה דרסטית בפקקים ובעומסי התנועה.

יו"ר ש"ס אריה דרעי. הצהיר שימנע את מעבר התאגיד לשכונה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

עם פרוץ המאבק אמר יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, תושב הר נוף בעצמו: "השכנים שלי סיפרו לי על זה שהתאגיד אמור להיכנס למבנה בכניסה לשכונה. אני לא מאמין. אמרתי לתושבים 'לא יקום ולא יהיה', אני לא יאפשר שיהיו בשכונה שלנו חילולי שבת או שינוי אופי השכונה. כשכונה חרדית, לא נוכל לקלוט תאגיד חילוני".

דרעי הוסיף והבטיח לתושבים המודאגים: "אני אנהל על זה מאבק, לא אתן לזה לקרות. שהתאגיד יחפשו להם מקום אחר. שכונת הר נוף לא מתאימה לזה".

לדבריו הצטרפו גם חבריו מסיעת 'יהדות התורה'. סגן השר יעקב ליצמן אמר אז כי "ללא קשר לצורך שלנו לדאוג לדיור לציבור החרדי, ניאבק נגד כל חילול שבת חלילה, בכל מקום שהוא". בנוסף, יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני אמר אז ל"כיכר השבת": "לא התערבתי כמעט בנושא התאגיד, אך בוודאי שיש דברים שנתערב, למשל במקרה כזה. אם יעלה החשש לחילולי שבת או לפגיעה בשכונה החרדית הסמוכה, אנו נפעל בעניין ולא נאפשר זאת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר