צפו בראיון

"החרדים צריכים לקוות שעליזה בלוך תנצח"

על הפלג הירושלמי; תמיכה אפשרית ממאיר פרוש; והסיכויים לנצח בבחירות המורכבות בבית שמש. המועמדת הדתיה לראשות העיר עליזה בלוך מדברת על הכל • צפו (חרדים)

אריאל ליבא | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

כשלושה שבועות לבחירות המקומיות, ניצבת עליזה בלוך, המועמדת לראשות עיריית בית שמש מול רה"ע המכהן משה אבוטבול, לראיון עומק ב"כיכר השבת" בו היא פורשת את חזונה ומסבירה למה לדעתה היא המועמדת הכי טובה לציבור החרדי.

האם בגלל המתיחות מול אבוטבול כמו גם בעקבות הבחירות בירושלים, את חושבת שיש סיכוי ש'שלומי אמונים' יתמכו בך?

"אני אומרת לך שעד ליל כ"א בחשוון יכולים להתרחש המון דברים. אני מעריכה שבסופו של יום מרבית הציבור החרדי יחליט שהוא רוצה לעשות לעצמו טוב יותר וזה נכון על כולם".

יש אבל סיכוי שמפלגה תתמוך בך?

"אני מעריכה שבסוף הרוב יתמוך בי".

ישבת איתם? ישבת עם מאיר פרוש או מישהו מאנשיו?

"אני יושבת עם כולם. אין מפלגה או אנשים או נציגים שאני לא מדברת איתם כי אני חושבת שבסופו של יום כולם צריכים להיות שותפים בהנהגה של העיר".

אז ישבת עם מאיר פרוש?

"עם כולם אני יושבת".

ומה יצא מזה?

"יוצא מזה שכולם רוצים שבבית שמש יהיה טוב".

מאיר פרוש חושב לתמוך בך?

"דבר איתו".

אבל את ישבת איתו.

"בבית שמש כולם רוצים שיהיה יותר טוב".

ישנם דיבורים על דיל בינך לפלג הירושלמי שיריצו מועמד מטעמם וברגע האחרון הם יתמכו בך. יש דברים בגו?

"הפלג הירושלמי הוא תנועה רצינית שעושה את השיקולים שלה והם מחליטים מה טוב להם. אני עסוקה אך ורק במה טוב לעיר בית שמש. כל מי שירצה להצטרף כדי שבית שמש תהיה טובה יותר, יהיה חלק מהמהלך הזה. זה ממש לא רלוונטי כרגע מפלגה זו או מפלגה אחרת. בסוף כל תושב בבית שמש יצטרך לקבל החלטה האם הוא לוקח אחריות לעתיד טוב יותר לו ולילדיו".

אין דיל כזה עם הפלג הירושלמי?

"אם היה דבר כזה כנראה היית יודע עליו".

מה המצע שלך לעיר הזאת: את מדברת הרבה על חינוך ורווחה. לאן את רוצה שהעיר הזאת תלך בשנים הקרובות?

"בית שמש צריכה מנהל מצוין וזה מה שאני מביאה לעיר. היא עיר גדולה בישראל עם 120,000 תושבים והיא יכולה להיות אחד המקומות הכי איכותיים ומוצלחים בישראל. אני רוצה להפוך את המקום הזה ממקום שהוא נמצא היום כסמל למאבק בין דתיים לחילוניים, כסמל להזנחה, למקום שמגיע לו להיות טוב יותר".

"החזון שלי הוא להפוך את בית שמש לסמל ודוגמא לעיר ואם בישראל. דוגמא לאיך מתנהל עיר מעורבת שיש בה גם חילונים וגם דתיים וגם עולים חדשים וגם וותיקים. אני רוצה להגיד לכולם: מגיע לכם הרבה יותר מאיפה שאתם נמצאים היום. אין סיבה להסתפקות בסטנדרט הנמוך שרוב תושבי בית שמש למדו להסתפק בו".

"ואני יודעת שיש כל מיני הפחדות שאם עליזה בלוך תעלה, מה יקרה לחרדים, מה יקרה לעולמה של תורה. אז זו ההזדמנות שלי להגיד לכל החרדים: אתם צריכים לקוות שעליזה בלוך תעלה לשלטון. כי סוף סוף יהיה מישהו שידאג לכם. לרחובות שלכם, לתעסוקת הנשים שלכם, לאיכות החיים שלכם. מישהו שיהיה עסוק במה טוב לכם כבני אדם, ולא במה טוב לעסקנים או למינויים. העידן הזה נגמר".

"אני יודעת שיש המון הפחדות והמון אנשים שאומרים "רק שלא יידעו שנפגשתי איתך". אם יש משהו שמגיע לבית שמש זה להשתחרר מההפחדה הזאת ולומר: "לכולנו מגיע חיים יותר טובים, יותר איכותיים" ואני פה בשביל זה".

את אומרת שהקמפיין שלך בשונה מבחירות שעברו הוא ללא הסתה נגד חרדים. אני רוצה להראות לך דברים שכתב מקום 9 ברשימה שלך ישי אוחנה: הוא אומר "איראן כאן" לגבי בית שמש, הוא מאשים את מושחתי וקרבניטי העיר, הוא קורא ומשווה את החרדים הקיצוניים לאיראן, זו לא הסתה?

"אני רוצה להיות מאוד ברורה. בבית שמש לפני 5 שנים התנהלה מלחמה רעה. היא לקחה את העיר ושיסעה אותה. יש גם הרבה מאוד אנשים שהיו מעורבים בזה, ואחר כך הלכו עם אבוטבול בקואליציה. אני בניתי רשימה שיש בה את כלל המגזרים, את כלל התושבים ותפיסות העולם".

"יש ברשימה שלי חסיד, חרדית ליטאית, כיפות סרוגות, אדם שאינו חובש כיפה, כי כולם רוצים להיות חלק מהמקום הזה. אני בכוונה עסוקה מאוד בלא להסיט את הדיון לאמירה זו או אמירה אחרת. כי מאוד קל ללכת למקומות האלה. הדיון היום צריך להיות מי ינהל את בית שמש טוב יותר. מי עסוק בטובת התושבים. מי עסוק בזה שבית שמש גדלה ללא חשיבה אסטרטגית על התשתיות. מערכת רווחה שלא מתפקדת. מאות ילדים שנמצאים בקרוואנים".

בשבת האחרונה הייתי ברמב"ש א' וראיתי מאות בני נוער ממשפחות חרדיות שמסתובבים ברחובות שאף אחד לא דואג להם, שאף אחד לא חושב שצריך לקחת עליהם אחריות. הם יכלו להיות מלח הארץ אם רק מישהו היה דואג להם וחושב מה טוב בשבילם. אבל זה לא מעניין, מה שחשוב להם זה מי יקבל את תיק החינוך כדי לחלק עוד כמה הקצאות".

"חינוך זה מקצוע. כשאני אהיה ראש העיר אני אדאג שכל ילד יהיו לו הצרכים שלו, יהיה לו מענה. וצריך להתחיל להתעסק במהות ולשאול את השאלות המהותיות: לאן יילכו תקציבי העיר? איך הנוער יטופל פה? איך מערכת הרווחה תטופל פה? כמה מקורות תעסוקה נכניס לעיר?".

יש לך צוות של אנשי מקצוע? יש לך תכנית עבודה?

"בניתי צוות שעומד בראשו רענן דינור שהיה מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר, ויחד עם אילן כהן שהיה מנכ"ל משרד רוה"מ לפניו עם צוות של אנשי מקצוע, אנחנו בונים עכשיו תכנית עבודה מאוד מדויקת, מה קורה ביום שבו אני נבחרת. מה הם הדברים החשובים, למה יש קדימות. בשבועיים הקרובים כל התושבים יקבלו את התכנית. ואלו יהיו ההבטחות שלי ואם אני לא אעמוד בהן אני אומרת לציבור שהוא לא צריך לבחור בי שוב".

איזה ניסיון יש לך בניהול עיר מורכב כמו בית שמש? היית מנהלת של רשת בת הספר ברנקו וייס, אבל איזה ניסיון פוליטי יש לך לנהל עיר?

"לא הייתי מעולם ראש עיר. תשאל את אבוטבול מה הוא עשה לפני שהוא היה ראש עיר... אני מנהלת וניהול זה מקצוע. אני יודעת לבחור אנשים מצוינים, אני ניהלתי תקציבים גדולים, אני יודעת לשאול את השאלות הנכונות, אני יודעת לקבל החלטות".

"אני באה לתפקיד הזה עם הרבה צניעות אבל מצד שני עם אמונה ברורה ומקצועיות מאוד חזקה לנהל פה עיר. אני ניהלתי רשת בתי ספר, אני מנהלת בית ספר להכשרת מנהלים. זה המקצוע שלי, ואני בטוחה שכשאתה בא עם אג'נדה ברורה ותפיסות ניהוליות אתה יכול להצליח".

והיה בכ"א תשרי ואת לא תנצחי, האם את תישארי במועצה כחברת מועצה רגילה?

"אני הולכת לנצח, כי העיר בית שמש הולכת לנצח. בית שמש הולכת לקבל ראש עיר חדש, איכותי, שאכפת לו ממנה. אני הולכת לייצר מצב שלא יהיו אנשים או מגזרים שירגישו שהם הפסידו".

אז את תישארי במקרה שלא תנצחי?

"אני באתי לשרת את התושבים, אני פה בשביל להיות ראש העיר של בית שמש. אני אקים קואליציה רחבה ככל האפשר עם סגן חרדי. אני רוצה להגיד לכל התושבים: נגמרה מלחמת המחנות בעיר הזאת".

יש לך סקרים אחרים מזה שהצגת שבו את מנצחת בהם את הבחירות?

"אני הולכת להיות ראש העיר הבא של בית שמש".

אבל יש לך סקרים שמראים זאת?

"כן. אפשר להגיד לכולם שיש ראש עיר חדשה שעסוקה בלייצר תכניות לטובת האזרחים".

אז את הולכת לנצח.

"כן ברור. למה בכלל יש לך שאלה. אבל זה לא אני, אני פה רק השליחה של הציבור. העיר בית שמש הולכת לנצח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר