הנאום המלא

גפני במתקפה: לא נרתעים ממחלוקת, יודעים לחיות בנפרד

"מה אתה מתערב? למה אתה מפר את ההסכם? היה משהו בהסכם הזה שלא עשינו?" פתח יו"ר דגל ח"כ גפני את נאומו התקיף והוסיף: "לא נרתעים ממחלוקת. פעמים שטוב שיש מחלוקת" (אקטואלי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(וידאו: אבי רבינא. תמונה: אהרון קרון / Flash90)

לקראת הבחירות המקומיות מחריף המאבק בין 'דגל התורה' ל'שלומי אמונים'. יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני, יצא אמש (שני) למתקפה חריפה נגד אי כיבוד ההסכם באלעד, והניסיון לאיים בשלילת תפקידים על נציג 'דגל' בביתר בעקבות הסאגה בעיר אלעד.

מטה 'דגל התורה' בביתר עילית נפתח אמש (שני) על רקע מתיחות קשה בין ראש העיר מאיר רובינשטיין לנציגי 'דגל התורה' זאת עקב סירובו של רובינשטיין לשחרר את תיק התכנון ובניה שהיה עד כה בידי דגל התורה, לנציג הבכיר של המפלגה - דודי זלץ.

בנאום שנשא יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני הוא תקף: "מה הקשר בין אלעד לבין ביתר? למה צריך להעכיר את האווירה אדוני ראש העיר?"

גפני תקף את אי כיבוד ההסכם מצד ישראל פרוש בעיר אלעד: "אגיד לכם במאמר המוסגר: במשפט אחד: היה הסכם שאני והרב מאיר פרוש חתומים עליו. ההסכם אמר, בקדנציה הנוכחית שמסתיימת, שלומי אמונים יקבלו את ראשות העיר ואנחנו דגל התורה נתמוך בהם. באלעד הם העמידו את ישראל פרוש לראשות העיר תמכנו בו והוא נבחר, היה הסכם כתוב שחור על גבי לבן.

"והיה כתוב עוד משפט שאני ופרוש חתומים עליו – שלבחירות תשע"ט דגל התורה תשים מועמד. נורא משונה, אבל זה מה שהיה. פתאום זה לא קורה. הוא ראש עיר טוב יש כאלה שתומכים בו, הכל ברור לחלוטין. מה אתה מתערב? למה אתה מפר את ההסכם? היה משהו בהסכם הזה שלא עשינו? הרב פרוש לא היה ראש עיר?".

עוד הוסיף גפני: "פתאום הומצא שיש קשר בין בית שמש לבין אלעד. וכבר דיברנו על זה שהיינו אמורים לשלוח מועמד לראשות העיר בבית שמש. זה לא שוויתרנו על זה. היינו אצל ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, והוא אמר לנו תעשו הגרלה בין הנציגים, עד שבא מרן שר התורה הגר"ח ואמר לא, אנחנו תומכים באבוטבול, ולא הולכים לראשות העיר. אנחנו גאים בעובדה הזו שאנחנו נשמעים מאז הקמתנו ועד היום לגדולי התורה".

"את ראשות העיר בבית שמש היינו מקבלים בבחירות בלי בעיה, הייתה הוראה וויתרנו. אז מה כל זה קשור לביתר? תמיד התנהלנו בכבוד בדרך ארץ ביחד התנהגנו בסדר. פנו אליי רובינשטיין ורביץ פעמים רבות לסייע לביתר, וסייעתי, עשיתי מה שצריך לעשות", הוסיף.

"יש לנו כמה שבועות בודדים עד שהולכים להצביע" אמר גפני לפעילים: "אם הכל יהיה בסדר אני אשמח מאוד אני בעד שלום. ושלום המשמעות של העניין שמה שהיה מבחינת התפקידים זה מה שיהיה. איש נחמד דודי זלץ לא רב עם אף אחד, אין סיבה של יקבל את מה שקיבלו קודמיו אלא אם כן מביאים לפה יישובים אחרים ומתחילים לעשות חשבון. נורא ואיום, ביתר לא הייתה בסרט הזה. זה דבר אימה, הרי צריך לדאוג לתושבי העיר".

לדבריו: "אומרים שבכל מקום שיש מחלוקת זה לא טוב, אני שואל חונכנו מטבע בריאתנו על זה שרוצים שלום, רוצים שכולם יהיו יחד, אבל אנחנו לא נרתעים ממחלוקת כאשר יש בעיות בתוכנו אנחנו אותם אנשים, זה לא טוב. אגב, שמעתי אמרו לי פה החברים שבביתר נהיה שלום לחלוטין רביץ וזלץ התחבקו זה מעיד על ראייה לטווח הארוך ושיודעים לעשות הבחנות בין מציאות לבין חזון שבו אנשים עושים מה שצריך".

לקראת סיום נאומו אמר יו"ר 'דגל': "אבל יש פעמים שטוב שיש מחלוקת, מצד אחד יש אור ומצד שני חושך אסור שזה יהיה יחד צריך להפריד ביניהם שהאור יהיה במקום אחד והחושך יהיה במקום אחר. חונכנו בדגל התורה מיום הקמתנו שרוצים שלום, אנחנו בביתר קיימים וסבורים שגם ראש העיר וגם חבריו במועצה הם יחד אתנו.

"הצענו ללכת יחד, לא הסתייע מילתא, אפשר ללכת בנפרד אבל לא לבוא להגיד אני לא יכול לשבת אתכם על דברים שדיברנו כי יש עיר שקוראים לה אלעד, אנחנו תנועה שרוצים שלום, אבל יודעים גם לחיות בנפרד. שלא יעמידו אותנו במבחן.

"אני רוצה לברך אותך זלץ, יש לך מאור פנים, מאור פנים זה דבר חשוב ותתמיד בזה. אבל , כשיפלו את הציבור שלנו לרעה תמחק את החיוך". סיים גפני את דבריו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר