צפו בוידאו

אין הרתעה: מחבלים פרצו את גדר המערכת

עשרות מחבלים פרצו אמש את גדר המערכת בצפון רצועת עזה, בסמוך לחוף זיקים. המחבלים חדרו לשטח ישראל והציתו עמדה צבאית: "המחירים שנשלם יהיו כבדים יותר". צפו (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: תקשורת ערבית)

אלפי פלסטינים הפגינו אמש (שני) בצפון רצועת עזה בסמוך לגבול. בסרטון שהופץ ברשת נראו מספר מחבלים פוגעים בגדר המערכת ליד קיבוץ זיקים ופורצים אותה. משרד הבריאות בעזה דיווח כי במהלך ההפגנות נפגעו 11 מפגינים.

הפרשן הצבאי טל לב רם התייחס בטוויטר לתיעוד החריג וכתב: " הרחק מהזרקורים, מה שהתרחש היום באזור החוף מול זיקים, מבטא שחיקה מסוכנת ומתמשכת של הפרימטר הבטחוני והגדר. ככל שעוברים הימים, הארועים הללו שמתרחשים במהלך השבוע ולא רק בחגיגות שישי הופכים חמורים יותר. מבין שהפתרונות מורכבים, אבל ככל שזה ימשך ויתעצם המחירים שנשלם יהיו כבדים יותר".

לדבריו: "התפיסה בצד שלנו להמעיט בשיח ובהצגת האירועים מהצד הישראלי, מתוך הסבר שזה משרת את תודעת האויב, היא לתפיסתי לכל הפחות טעות קשה, השייכת לעולמות המחשבה, שקדמו לעידן הרשתות החברתיות".

הפרשן הצבאי הוסיף כי: "לא מתיימר לרגע להבין טוב יותר ממפקדי הצבא מה צריך לעשות, אבל ברור שמעבר למפגש האלים על הגדר, גישת האסטרטגיה העקיפה של לידל הארט חייבת לשחק תפקיד גם בפעולות צבאיות נוספות ובמציאת פתרונות נוספים, בין בתגובות אחרי או לפני".

"זה לא רק צבאי- צעדות השיבה לא הסתיימו במאי, הן רק משנות את צורתן. בחצי השנה האחרונה מנהל חמאס מערכה כנגד ישראל שגובה מאיתנו מחירים כבדים גם במישור המדיני. זה ממש לא פחות חשוב מהצפון ודורש מישראל מדיניות, תכנון והסברה לאומית", הוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר