תיעוד בלעדי

הפגישה של 'איש הצללים' עם שרוליק פרוש

במהלך אירוע בעיר יבנה, נעמד ראש עיריית אלעד ישראל פרוש לשיחה קצרה עם האיש שיזם את ה'דיל' שנכשל עם 'דגל התורה' מטעם דרעי, יוסף חיים כלף. צפו בתיעוד בלעדי (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
יוסף חיים כלף בשיחה עם שרוליק פרוש, אמש (צילום: באדיבות המצלם)

פגישה נדירה: יוסף חיים כלף, מקורבו של יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, נועד אמש (שני) עם ראש עיריית אלעד ישראל פרוש.

ל"כיכר השבת" נודע כי במהלך שמחת בר המצווה לבנו של העיתונאי דוד חכם בעיר יבנה, נפגשו כלף ופרוש לשיחה טעונה בצד האולם.

כזכור, במהלך החודשים האחרונים ניסה דרעי, באמצעות מקורביו, להגיע ל'דיל' עם 'דגל התורה', לפיו המועמד המוסכם לראשות העיר אלעד יהיה יוסי שטרית, נציג 'דגל התורה' בביתר, אך ברגע האחרון - ללא אישורו - הכריזה 'דגל התורה' כי המועמד שלה לראשות העיר הוא יצחק פינדרוס.

במהלך חג הסוכות, שעות לפני סגירת הרשימות, כשהתברר כי ה'דיל' קרס, ניסו אנשי דרעי להגיע להבנות עם פרוש לפיהם פינדרוס יזכה במחצית קדנציה, אחיו פרוש ימשיך בכהונת במשך שבע וחצי שנים. אך לבסוף גם זה לא צלח.

"זה היה רגע שדרעי התפוצץ", סיפר גורם שהיה מעורב במו"מ ל"כיכר השבת, יממה לאחר הפיצוץ במו"מ: "גם ויתרו על אלעד וגם פותחים מחדש את המשא ומתן? דרעי הבין שהעסק הולך לכישלון ורתח על אנשיו".

יצוין כי עד כה ש"ס טרם הכריזה על תמיכה ביצחק פינדרוס, ובש"ס ממשיכים לנהל משא ומתן עם 'דגל התורה', וכעת טרם ברור האם לבסוף נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן יחתום על מכתב תמיכה במועמד הליטאי.

שעות לאחר סגירת הרשימות, כשהיה ברור כי לא יהיה מועמד ספרדי לראשות העיר, יצא הגאון רבי מרדכי מלכה במתקפה חריפה ואמר: "אנחנו 65% בעיר הזו ספרדים, והוויכוח מי ינהיג אותנו, האשכנזי הזה או האשכנזי הזה, אין ספרדים! לא קיימים בכלל! אנחנו אוויר! אפס!".

"כואב לי דבר אחד, עלינו!" זעק הרב מלכה בקול כאוב: "למה אנחנו לא נהיה כאיש אחד, למה? למה? ריבונו של עולם, היתכן שאנחנו נהיה רוב העיר ומאופסים כעפר?".

לדבריו: "אני זוכר את מאמרו של מרן הרב שך שאמר 'עוד ייקח שנים רבות שהציבור הספרדי ידע לקחת הנהגה', הנה התוצאה לעינינו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר